Dehhh,ce sti tu,motor 1.8 de golf 3,de aia are si grila aia asea taiata,ca nu avea motoru loc))
bah fratilor eu nu am calculat turatiile in fiecare treapta da cel mai mult i-am dat 140 km/h
si mai ducea da incepuse sa dardaie volanu si am lasato, k acum stiti si voi cum e dacia nu poti fi sigur pe ea....
hai bafta si talpa-n pod.....
Un 1.4 cu "pinioane de fuga", indiferent de cat bine merge motorul, nu poate sa duca pana la 6000 de rpm in tr-5a.
Pinioanele de fuga se refera la grupul scurt 8*33.Eu am 1.6, care nu e tocmai standard, grup de 8*33 orginal din fabrica, ambreiaj in stare excelenta, planetare ok, si nu am reusit sa trec de 5600-5700 de rmp, cu carrera 100 in rezervor si drum drept, aflat putin in panta(nu rampa).Viteza maxima atinsa a fost de 158-160 km/h(gps +masina etalon) in conditii de blana absoluta(mai mult nu putea)....
Deci, cel mai probabil...la tine...nici turometrul nu merge ok...
Acele preaslavite "pinioane de fuga" sunt o prostie... ca toti le baga pastea in fata... ca de... asa a zis mecanicu...
8x33 NU E DE "FUGA"
9x34 e de fuga! este acelasi princiupiu ca la bicicleta...
la o cutie de 4 tr, NU SE POATE, SI NU SE VA PUTEA SCHIMBA NICIODATA alte pinioane in afara de ala de atac si coroana.
DOAR la cutiile de 5tr, se pot schimba DOAR pinionele de la tr5 cu alte pinioane dp nova. alea de berlina is cam la fel (36 x 31) si alea de nova sun , unu mai mic si unu mai mare, adik (38 x 28)
pt dacie berlina sunt doar 3 tupuri de cutii in 4 tr si unu sau 2 pt 5.
1 cu treptele 1 2 3 lungi si a 4a mai scurta .
2 cu treptele 1 2 3 lungi si a 4a mai lunga decat prima,
3 (alea care se puneau pe D. sport) treptele 1 2 3 scurte si a 4a cea mai lunga...
primele 2 tipuri se puneau pe cele fabricate din 69 pana in 85 cel tarziu, si a 3 sa pus pe dacie sport si pe alea din 87 88... din care dupaia a derivat cutia in 5 tr.!
o zi buna
Acele preaslavite "pinioane de fuga" sunt o prostie... ca toti le baga pastea in fata... ca de... asa a zis mecanicu...
8x33 NU E DE "FUGA"
9x34 e de fuga! este acelasi princiupiu ca la bicicleta...
la o cutie de 4 tr, NU SE POATE, SI NU SE VA PUTEA SCHIMBA NICIODATA alte pinioane in afara de ala de atac si coroana.
DOAR la cutiile de 5tr, se pot schimba DOAR pinionele de la tr5 cu alte pinioane dp nova. alea de berlina is cam la fel (36 x 31) si alea de nova sun , unu mai mic si unu mai mare, adik (38 x 28)
pt dacie berlina sunt doar 3 tupuri de cutii in 4 tr si unu sau 2 pt 5.
1 cu treptele 1 2 3 lungi si a 4a mai scurta .
2 cu treptele 1 2 3 lungi si a 4a mai lunga decat prima,
3 (alea care se puneau pe D. sport) treptele 1 2 3 scurte si a 4a cea mai lunga...
primele 2 tipuri se puneau pe cele fabricate din 69 pana in 85 cel tarziu, si a 3 sa pus pe dacie sport si pe alea din 87 88... din care dupaia a derivat cutia in 5 tr.!
o zi buna
Un lucru este cert insa.Cutiile cu 8*33(5 tr.), au avut castig la capitolul sprint, fara de cele cu 9*34, lucru testat , pe mai multe Dacii cu diferite cutii de viteza.
Cutia cu 8*33 are castig la capitolul demaraj, dar pierde la capitolul viteza maxima, unde aceasta, este la turatii(5000-5500) mult mai mari decat cele cu 9*34(4200-4500)
La cutia mea(8*33) am intre treapta 1 si 2 am o diferenta de aproximativ 1200 de rpm, intre 2-3, cam la fel.Intre viteza a 3-a si a-4a diferenta de 800-1000 de rpm si intre 4-5 500 de rpm.
La 9*34 ai diferenta intre tr 4-a si a 5-a de aprox 1200 de rpm.Din punctul meu de vedere fiind o diferenta mult mai mica intre treptele de viteza, ai un castig la sprint, dar dezavantaj la viteza maxima, care este foarte sus in rpm.Oricum nu preaslaveste nimeni cutiile astea de viteza, sunt de parerea, ca daca vrei ceva, cu adevarat fiabil si cat de cat performant, tot o cutie straina este mai ok, impreuna bineinteles cu un motor pe masura.Salutare.
Un lucru este cert insa.Cutiile cu 8*33(5 tr.), au avut castig la capitolul sprint, fara de cele cu 9*34, lucru testat , pe mai multe Dacii cu diferite cutii de viteza.
Cutia cu 8*33 are castig la capitolul demaraj, dar pierde la capitolul viteza maxima, unde aceasta, este la turatii(5000-5500) mult mai mari decat cele cu 9*34(4200-4500)
La cutia mea(8*33) am intre treapta 1 si 2 am o diferenta de aproximativ 1200 de rpm, intre 2-3, cam la fel.Intre viteza a 3-a si a-4a diferenta de 800-1000 de rpm si intre 4-5 500 de rpm.
La 9*34 ai diferenta intre tr 4-a si a 5-a de aprox 1200 de rpm.Din punctul meu de vedere fiind o diferenta mult mai mica intre treptele de viteza, ai un castig la sprint, dar dezavantaj la viteza maxima, care este foarte sus in rpm.Oricum nu preaslaveste nimeni cutiile astea de viteza, sunt de parerea, ca daca vrei ceva, cu adevarat fiabil si cat de cat performant, tot o cutie straina este mai ok, impreuna bineinteles cu un motor pe masura.Salutare.
da ,ai dreptate.
8x33 sa pus si pe 4tr, la fel si 9x34.
pe berline pe cutia de 5tr sa pus 9x34 si 8x33 pe papuc.
"La 9*34 ai diferenta intre tr 4-a si a 5-a de aprox 1200 de rpm."
da, ai dreptate, si ca sa treci f usor de acest "prag" iti trebuie un carb dublu!
Tocmai ma pregateam sa montez dublucorpul de Lada 1500 S, care a fost si pe la Nastase B, astept sa vad cum merge......sper sa imi hraneasca cum trebuie motorul...
Un lucru este cert insa.Cutiile cu 8*33(5 tr.), au avut castig la capitolul sprint, fara de cele cu 9*34, lucru testat , pe mai multe Dacii cu diferite cutii de viteza.
Cutia cu 8*33 are castig la capitolul demaraj, dar pierde la capitolul viteza maxima, unde aceasta, este la turatii(5000-5500) mult mai mari decat cele cu 9*34(4200-4500)
La cutia mea(8*33) am intre treapta 1 si 2 am o diferenta de aproximativ 1200 de rpm, intre 2-3, cam la fel.Intre viteza a 3-a si a-4a diferenta de 800-1000 de rpm si intre 4-5 500 de rpm.
La 9*34 ai diferenta intre tr 4-a si a 5-a de aprox 1200 de rpm.Din punctul meu de vedere fiind o diferenta mult mai mica intre treptele de viteza, ai un castig la sprint, dar dezavantaj la viteza maxima, care este foarte sus in rpm.Oricum nu preaslaveste nimeni cutiile astea de viteza, sunt de parerea, ca daca vrei ceva, cu adevarat fiabil si cat de cat performant, tot o cutie straina este mai ok, impreuna bineinteles cu un motor pe masura.Salutare.
da ,ai dreptate.
8x33 sa pus si pe 4tr, la fel si 9x34.
pe berline pe cutia de 5tr sa pus 9x34 si 8x33 pe papuc.
"La 9*34 ai diferenta intre tr 4-a si a 5-a de aprox 1200 de rpm."
da, ai dreptate, si ca sa treci f usor de acest "prag" iti trebuie un carb dublu!
bai fratilor dati-mi si mie o explicatie care va pricepeti
am o dacia 1310 din 2000 si de vreo cateva zile nu se mai tureaxa mai mult de 3200 de r/min deci pedala e blana in pod si turatia 3200 mai mult nu mai vrea va
rog mult daca puteiti sa imi spuneti si mie de unde poate fi problema?????
bai fratilor dati-mi si mie o explicatie care va pricepeti
am o dacia 1310 din 2000 si de vreo cateva zile nu se mai tureaxa mai mult de 3200 de r/min deci pedala e blana in pod si turatia 3200 mai mult nu mai vrea va
rog mult daca puteiti sa imi spuneti si mie de unde poate fi problema?????
Mie imi facea problema asta cand nu mai aveam gpl,mai mult de 4000 de ture nu trecea!
sa inteleg k nu acul nu se duce in ture... nici motorul nu se aude ca si cum ar iesi pistoanele prin capota...
uite cum faci:
e nevoie de 2 insi... unu tu care calci pedala de acceleratie la fun, si altu care verifica la carburator dak se mai roteste clapeta, adik de parghia aia de la clapeta.
cam asta ar fi... asteptam mai multe detalii
sa inteleg k nu acul nu se duce in ture... nici motorul nu se aude ca si cum ar iesi pistoanele prin capota...
uite cum faci:
e nevoie de 2 insi... unu tu care calci pedala de acceleratie la fun, si altu care verifica la carburator dak se mai roteste clapeta, adik de parghia aia de la clapeta.
cam asta ar fi... asteptam mai multe detalii
prietene pedala se duce la maxim deci se intinde sufa aia la maxim de la carburator...
dar motorul nu se tureaza maxim cum se tura inainte vba ta cun ar iesi pistoanele prin capota ...
deci de la 3200 r/min are o intrerupere k si cum ar avea un gunoi ceva, cum ar merge in 3 bujii, stii u cum e,
bun acum sa iti zic ce am schimbat: pompa de benzina din rezervor+ filtru de benzina noi noute,
releul de alimentare, set bujii bosch noi; pompa si filtrul sunt schimbate din decembrie, releul si bujiile de vreo saptamana de cand a inceput sa faca figuri...
dupa toate astea nicio schimbare:-??
nush ce sa mai fac. dak stiti ceva ajutatima....
prietene pedala se duce la maxim deci se intinde sufa aia la maxim de la carburator...
dar motorul nu se tureaza maxim cum se tura inainte vba ta cun ar iesi pistoanele prin capota ...
deci de la 3200 r/min are o intrerupere k si cum ar avea un gunoi ceva, cum ar merge in 3 bujii, stii u cum e,
bun acum sa iti zic ce am schimbat: pompa de benzina din rezervor+ filtru de benzina noi noute,
releul de alimentare, set bujii bosch noi; pompa si filtrul sunt schimbate din decembrie, releul si bujiile de vreo saptamana de cand a inceput sa faca figuri...
dupa toate astea nicio schimbare:-??
nush ce sa mai fac. dak stiti ceva ajutatima....
prietene pedala se duce la maxim deci se intinde sufa aia la maxim de la carburator...
dar motorul nu se tureaza maxim cum se tura inainte vba ta cun ar iesi pistoanele prin capota ...
deci de la 3200 r/min are o intrerupere k si cum ar avea un gunoi ceva, cum ar merge in 3 bujii, stii u cum e,
bun acum sa iti zic ce am schimbat: pompa de benzina din rezervor+ filtru de benzina noi noute,
releul de alimentare, set bujii bosch noi; pompa si filtrul sunt schimbate din decembrie, releul si bujiile de vreo saptamana de cand a inceput sa faca figuri...
dupa toate astea nicio schimbare:-??
nush ce sa mai fac. dak stiti ceva ajutatima....
multumesc....
Daca zici k ai schimbat pompa de benzina din rezervor mai mult k sigur e injectorul!
de obicei aceste simptome apar cand motorul nu se alimenteaza cum trebuie...pompa nu mai baga cat trebuia(obosita) sau injector partial infundat(asta k nu i-ai mai dat blana din 'gand in gand')...verifica din nou pompa de benzina sa bage presiune klumea...si incearca cu un aditiv de benzina...poate rezolvi ceva...daca nu si nu vrea...vezi un tovarash care poate sa'ti imprumute injectorul pt o proba si vezi daca'si revine masina
dupa ce rezolvi sa ma anunti si pe mine
prietene pedala se duce la maxim deci se intinde sufa aia la maxim de la carburator...
dar motorul nu se tureaza maxim cum se tura inainte vba ta cun ar iesi pistoanele prin capota ...
deci de la 3200 r/min are o intrerupere k si cum ar avea un gunoi ceva, cum ar merge in 3 bujii, stii u cum e,
bun acum sa iti zic ce am schimbat: pompa de benzina din rezervor+ filtru de benzina noi noute,
releul de alimentare, set bujii bosch noi; pompa si filtrul sunt schimbate din decembrie, releul si bujiile de vreo saptamana de cand a inceput sa faca figuri...
dupa toate astea nicio schimbare:-??
nush ce sa mai fac. dak stiti ceva ajutatima....