|
Garajul meuMasiniTuningCluburiPozeVideo |
Esti in pagina: 1tuning.ro > Tuning > Noutati tuning-racing > De ce adoram masinile cu "mutre" suparate |
|
Cauta pe site
Ultimele discutii din cluburi
Panou relee-sigurante
scris de StefFlav2009 pe 07-09-2024
masiniscris de paraschivrazvan pe 26-02-2024
Semnalizare secventialascris de spionul pe 03-03-2022
Geamuri aburitescris de paraschivrazvan pe 21-11-2020
defectiunescris de andad_68 pe 24-03-2018
vezi toate discutiile |
|
De ce adoram masinile cu "mutre" suparateScris de 1tuning pe 09-10-2008
Tags:
Desi in marile aglomerari citadine cea mai accesibila alegere este buburuza compacta, pe care o vedem zilnic clonata in zeci de mii de exemplare, acesta nu este un indicator al preferintelor reale, ci numai compromisul pe care urbanul il face cu urbea. Tot pasionatul viseaza la masini agresive, rele, suparate, dupa cum ne-o indica chiar statisticile acestui site: materialele cu masinute mici si prietenoase sunt cele mai putin accesate, in timp ce "fiarele" cu aspect agresiv se bucura de cele mai multe vizualizari. Studiile antropologice finantate de producatorii auto confirma ca oamenii sunt atrasi in mare masura de masinile care inspira agresivitate, si isi propun sa explice de ce. Oamenii personifica, mai mult sau mai putin, masinile, astfel ca sunt atrasi de trasaturi pe care le apreciaza si la persoanele din jurul lor. Tendinta mintii umane de a face asocieri intre elemente cu similaritati vagi, numita paraidolia, ne face sa asociem "fata" masinii cu fata unui om, insa de ce apreciem anumite trasaturi in detrimentul altora ramane inca un obiect de studiu pentru cercetatori. Marii jucatori de pe piata auto au toate motivele sa investeasca in cercetare: "Cand creezi o masina noua, iti asumi un risc de miliarde de euro. Daca o dai in bara cu design-ul, ai probleme", explica directorul EFS Consulting Vienna, Truls Thorstensen. Directorul EFS a creat, astfel, o echipa de antropologi, care au facut un sondaj in care 38 de masini produse intre 2004 si 2006 au fost evaluate de un esantion de 20 de barbati si 20 de femei. Subiectii au evaluat cateva trasaturi de design ale masinilor, ca maturitate, sexualitate, atitudine, emotie si personalitate – caracteristici pe care le cautam, constient sau nu, si in fetele umane. Participantilor li s-a cerut sa identifice fete de om sau animal privind la imagini frontale cu masini, dupa care sa spuna care masini le plac si care nu. Subiectii au ales, in unanimitate, masinile care au avut cele mai accentuate trasaturi de putere: toate impartaseau cateva trasaturi, ca latime mai mare si inaltime mai mica, faruri inclinate spre interior si prize de aer mari. Participantii au identificat in diverse masini evaluate trasaturi ca aroganta, agreabilitate, teama, tristete, dezgust, extrovertire, insa cele mai atragatoare caracteristici s-au dovedit cele asociate agresivitatii. Truls Thorstensen nu se declara inca multumit de raspunsurile primite, spunand ca vrea sa mearga la un nivel mai profund, prin experimente care sa implice monitorizarea perceptiilor si activitatii cerebrale. Faptul ca oamenii sunt intrebati si reflecta la raspuns este o intermediere intre minte si lume pe care directorul isi propune s-o inlature. De asemenea, el isi propune sa patrunda cu adevarat in mintea umana folosind un esantion din Ethiopia, unde oamenii nu sunt familiarizati cu masinile si nu au tipare estetice prestabilite. Desi se pare ca reteta designului de succes este pe cale sa fie descoperita, Thorstensen specifica faptul ca aceasta nu va pune pe drumuri designerii auto, ci va fi doar o unealta in plus care sa-i ajute. Deja producatori ca Toyota tin cont de diferentele culturale si estetice, adaptandu-si designul masinilor de la o piata la alta. Intra in comunitatea 1tuning de pe Facebook Doar utilizatorii inregistrati pot comenta. Login sau Inregistreaza-te. |
|
|
|