|
Garajul meuMasiniTuningCluburiPozeVideo |
Esti in pagina: 1tuning.ro > Tuning > Masini de colectie > Primul SLR din istorie. Mercedes-Benz 300 SLR Roadster (1955) |
|
Cauta pe site
Ultimele discutii din cluburi
Panou relee-sigurante
scris de StefFlav2009 pe 07-09-2024
masiniscris de paraschivrazvan pe 26-02-2024
Semnalizare secventialascris de spionul pe 03-03-2022
Geamuri aburitescris de paraschivrazvan pe 21-11-2020
defectiunescris de andad_68 pe 24-03-2018
vezi toate discutiile |
||||||||||||||||
Primul SLR din istorie. Mercedes-Benz 300 SLR Roadster (1955)Scris de 1tuning pe 23-04-2010
Mercedes-Benz 300 SLR a fost o pata de culoare a nemtilor din Stuttgart in istoria curselor auto. Mare parte din tehnologia acestei masini se bazeaza pe cea folosita in cursele de Grand Prix, totul fiind pus intr-o tinuta "road racer". Aparuta pe piata in 1955, 300 SLR a consemnat mai multe victorii de-a lungul timpului, fapt pentru care printre cele mai cunoscute automobile din istorie. Gandit initial pentru anul 1954, an in care Mercedes chiar l-a inscris in cursa de la Le Mans, SLR a dovedit in scurt timp ca inca nu e pregatit. In final, in toamna lu 1954, un prototip a fost testat pe circuitul de la Monza. Avand o greutate de doar 860 de kilograme si un aspect de "valiza" dupa cum spuneau specialistii vremii, roadster-ul a scos timpi uluitori. Motorul de 2982 cmc in 8 cilindrii era cea mai puternica versiune a lui W196R, livrand 296 cai putere la 7400 rpm. In final, marimea rezervorului, detaliile aerodinamice si viteza de rotatie a motorului au fost optimizate pentru trecerea de la un circuit de sprint cum era cel de la Nurburgring la cel de maraton de la Le Mans. Cu doua blocuri motoare si cu cate unitati de combustie pentru fiecare fiecare, cu un sasiu construit integral din aluminiu si nu din otel ca cel de pe W196R, SLR a surprins pe toat alumea in momentul in care a reusit sa parcurga 9800 km virtuali pe un dyno tester singura interventie a mecanicilor fiind schimbarea segmentilor la 5945 de kilometrii. Inovatiile nu s-au oprit insa aici. SLR functiona cu un amestec de combustibil obtinut din 75% benzina, 15% metanol si 10% benzen. Intra in comunitatea 1tuning de pe Facebook 8 comentarii. Posteaza un comentariu
Doar utilizatorii inregistrati pot comenta. Login sau Inregistreaza-te. |
||||||||||||||||
|
|