![]() |
|
Garajul meuMasiniTuningCluburiPozeVideo |
Esti in pagina: 1tuning.ro > Tuning > Masini de colectie > Primul SLR din istorie. Mercedes-Benz 300 SLR Roadster (1955) |
|
Cauta pe site
Ultimele discutii din cluburi
Panou relee-sigurante
scris de StefFlav2009 pe 07-09-2024
masiniscris de paraschivrazvan pe 26-02-2024
Semnalizare secventialascris de spionul pe 03-03-2022
Geamuri aburitescris de paraschivrazvan pe 21-11-2020
defectiunescris de andad_68 pe 24-03-2018
vezi toate discutiile |
||||||||||||||||
Primul SLR din istorie. Mercedes-Benz 300 SLR Roadster (1955)Scris de 1tuning pe 23-04-2010
![]() Mercedes-Benz 300 SLR a fost o pata de culoare a nemtilor din Stuttgart in istoria curselor auto. Mare parte din tehnologia acestei masini se bazeaza pe cea folosita in cursele de Grand Prix, totul fiind pus intr-o tinuta "road racer". Aparuta pe piata in 1955, 300 SLR a consemnat mai multe victorii de-a lungul timpului, fapt pentru care printre cele mai cunoscute automobile din istorie. ![]() Gandit initial pentru anul 1954, an in care Mercedes chiar l-a inscris in cursa de la Le Mans, SLR a dovedit in scurt timp ca inca nu e pregatit. In final, in toamna lu 1954, un prototip a fost testat pe circuitul de la Monza. Avand o greutate de doar 860 de kilograme si un aspect de "valiza" dupa cum spuneau specialistii vremii, roadster-ul a scos timpi uluitori. Motorul de 2982 cmc in 8 cilindrii era cea mai puternica versiune a lui W196R, livrand 296 cai putere la 7400 rpm. In final, marimea rezervorului, detaliile aerodinamice si viteza de rotatie a motorului au fost optimizate pentru trecerea de la un circuit de sprint cum era cel de la Nurburgring la cel de maraton de la Le Mans. ![]() Cu doua blocuri motoare si cu cate unitati de combustie pentru fiecare fiecare, cu un sasiu construit integral din aluminiu si nu din otel ca cel de pe W196R, SLR a surprins pe toat alumea in momentul in care a reusit sa parcurga 9800 km virtuali pe un dyno tester singura interventie a mecanicilor fiind schimbarea segmentilor la 5945 de kilometrii. Inovatiile nu s-au oprit insa aici. SLR functiona cu un amestec de combustibil obtinut din 75% benzina, 15% metanol si 10% benzen. Intra in comunitatea 1tuning de pe Facebook 8 comentarii. Posteaza un comentariu
Doar utilizatorii inregistrati pot comenta. Login sau Inregistreaza-te. |
||||||||||||||||
|
|