Totul despre aditivii pentru ulei
Tags:
Longevitatea si buna functionare a unui motor tin de mai multi factori, insa primul ca importanta este uleiul. Acesta are rolul de a lubrifia componentele interne si a le mentine curate, de a preveni uzura, de a reduce frecarea, de a asigura economia de combustibil si de a proteja motorul impotriva coroziunii.
Uleiul de motor poate fi atat mineral (petrol), cat si obtinut prin sintetizarea chimica a altor materiale. De obicei moleculele petroliere ale uleiului de baza sunt legaturi lungi de carbon, sensibile la lovire, care slabesc in timp, schimband porprietatile uleiului. In cazul uleiurilor sintetice, moleculele sunt mai rezistente la lovire. In functie de abilitatea de a raspunde cerintelor noilor tehnologii, uleiurile sunt clasificate dupa standarde stabilite de Institutul American de Petrol si Society of Automotive Engineers. Cateva din aceste criterii sunt: Indicele de Vascozitate (IV); gradul SAE - in functie de care exista 11 clase ale vascozitatii unui ulei; Total Base Number (TBN) - care indica abilitatea uleiului de neutralizare a acizilor (de obicei TNB este intre 8 si 12); sistemul API - ce indica abilitatea uleiurilor de a raspunde cerintelor mai multor tipuri de motoare.
Pentru a preveni slabirea legaturilor moleculare este nevoie de aditivi speciali, care ajuta la mentinerea vascozitatii uleiului, neutralizarea acizilor si protectia impotriva factorilor corozivi. Aditivii sunt polimeri sau compusi polimerici care scad rata la care uleiurile isi schimba vascozitatea in functie de temperatura.
Cea mai importanta proprietate a uleiurilor de motor este vascozitatea, altfel spus rezistenta la scurgere. Aceasta variaza in functie de temperatura (scade la temperaturi mai ridicate) si este absolut necesar sa ramana in parametrii corecti pentru a proteja motorul la temperaturi inalte. Vascozitatea trebuie sa varieze cat mai putin pentru buna functionare a motorului. Indicele de Vascozitate (IV) se obtine prin comparatia dintre vascozitatea uleiului la 40 de grade Celsius si cea de la 100 de grade. El arata gradul de variatie al vascozitatii uleiului: cu cat acesta este mai ridicat, cu atat variatia este mai mica si uleiul este mai performant. Vascozitatea se poate ameliora cu ajutorul aditivilor, care maresc gama temperaturilor la care uleiurile pot functiona.
Aditivii anticongelanti protejeaza uleiul la temperaturi joase, impiedicand solidificarea acestuia. Motorul se uzeaza cel mai repede din cauza ruperii peliculei de ulei dintre componente, lucru care se intampla din cauza vascozitatii prea mari a uleiului si a proastei sale circulatii. Capacitatea uleiului de a curge la temperaturi scazute si temperatura minima la care se produce curgerea sunt indicate de punctul de picurare. Atunci cand temperatura scade, particulele de parafina existente in ulei cristalizeaza, ducand la cresterea rezistentei la curgere. Rolul aditivilor este acela de a impiedica unificarea cristalelor de parafina prin izolarea lor in parti microscopice. Aditivii anticongelanti se folosesc numai pentru uleiurile minerale, cele sintetice necontinand parafina si astfel putand opera la temperaturi oricat de joase.
Aditivii antiuzura adera la suprafetele metalice, formand o pelicula protectoare intre componente. Aceasta pelicula nu izoleaza complet metalele unele de altele, insa reduce cu mult uzura cauzata de contactele respective.
Aditivii inhibitori ai oxidarii limiteaza efectul temperaturilor inalte, care duc la arderea (oxidarea) uleiului. Motoarele diesel sunt cele mai expuse la efectele negative ale oxidarii: aparitia in camera de combustie a gazelor, acizilor si calaminei, care in combinatie cu apa corodeaza motorul.
Detergentii se adauga pentru inlaturarea depunerilor solide de pe componentele motorului. Arderea genereaza calamina care, daca este sedimentata pe pistoane, segmenti, supape si cilindri, micsoreaza transferul de caldura, circulatia uleiului si in final performantele motorului.
Aditivii dispersanti formeaza o suspensie ce previne formarea depunerilor in motor. Ei pastreaza uleiul curat, reziduurile din suspensie fiind inlaturate de filtrul de ulei.
Aditivii antispumanti contin silicon pentru prevenirea formarii bulelor de aer care, odata ajunse in componentele in miscare, se sparg si inlesnesc contactul dintre partile metalice, contribuind la uzura. Aditivii antispumanti impiedica formarea acestor bule, care se sparg imediat, inainte de a ajunge la piesele in miscare.
Aditivii pentru protejarea garniturilor previn atacarea garniturilor si semeringurilor din motoare. Aditivii impiedica dizolvarea, craparea sau strangerea garniturilor in contact cu uleiul si favorizeaza umflarea acestora, pentru o mai buna etansare.
Dispersantii de caldura ajuta la racirea motorului, pentru care uleiul este responsabil in proportie de aproximativ 40%. Antigelul raceste numai partea superioara a motorului, restul fiind racit de ulei. Aditivii ajuta la preluarea caldurii si disiparea sa prin intermediul baii de ulei.
In cele din urma, orice ulei se uzeaza din cauza contaminantilor, acumularilor chimice si elementelor abrazive. Sistemele de ventilatie ale motoarelor permit prafului infiltrarea in motor, iar frecarea componentelor produce particule mici de metal. Desi filtrele de aer micsoreaza cantitatea de praf care intra in motor iar filtrele de ulei mentin particulele care circula in motor la cantitati mici, praful nu poate fi niciodata eliminat complet. Mentinerea adecvata minimizeaza acumularea de elemente abrazive, oferind longevitate uleiurilor si, mai important, motorului.
Intra in comunitatea 1tuning de pe Facebook
46 comentarii. Posteaza un comentariu
|
05-02-2013 23:07 de GPetrescu
Buna,
Pentru Mircea cu Golf 1,4 propun Aditivul Mathy M, pentru ca o cunostinta de amea a avut o probleme asemanatoare cu un skoda octavia laurin & klement 2003 de 1,8 benzina 150 CP, tras la 200 CP. Dupa fortarea motorului a inceput sa bata tachetii. A incercat tot ce se gaseste pe piata, si a fost singurul produs, care intradevar a amelioret problema, mai mult decat atat a scazut semnificativ si consumul de ulei.
Eu am tot un Octavia putin mai nou din 2009, 2l 140 CP, PDTDI, cumparat nou, si consuma ulei de la inceput la fiecare 15 000 km apr. 600 g. Decand am pus aditivul in ea merg 30 000 km fara sa adaug nimic. Ce este interesant, ca nu trebuie sa schimb numai filtrul de ulei, pana la minimum 60 000 km. Produsul este nemtesc, atestat TÜV, DECRA, TUHHA. Nici eu numi pun in masina noua orice fara sa ma informez inainte...!!!
Pentru Anonim cu Opel Astra 1,6 benzina, acelas aditiv, pentru ca faci mentenata auto cu ea, si daca inca nu ai probleme, nici nu o sa ai.
|
|
05-02-2013 23:05 de GPetrescu
Buna,
Pentru Mircea cu Golf 1,4 propun Aditivul Mathy M, pentru ca o cunostinta de amea a avut o probleme asemanatoare cu un skoda octavia laurin & klement 2003 de 1,8 benzina 150 CP, tras la 200 CP. Dupa fortarea motorului a inceput sa bata tachetii. A incercat tot ce se gaseste pe piata, si a fost singurul produs, care intradevar a amelioret problema, mai mult decat atat a scazut semnificativ si consumul de ulei.
Eu am tot un Octavia putin mai nou din 2009, 2l 140 CP, PDTDI, cumparat nou, si consuma ulei de la inceput la fiecare 15 000 km apr. 600 g. Decand am pus aditivul in ea merg 30 000 km fara sa adaug nimic. Ce este interesant, ca nu trebuie sa schimb numai filtrul de ulei, pana la minimum 60 000 km. Produsul este nemtesc, atestat TÜV, DECRA, TUHHA. Nici eu numi pun in masina noua orice fara sa ma informez inainte...!!!
Pentru Anonim cu Opel Astra 1,6 benzina, acelas aditiv, pentru ca faci mentenata auto cu ea, si daca inca nu ai probleme, nici nu o sa ai.
|
|
05-02-2013 19:31 de GPetrescu
Buna,
Pentru Mircea cu Golf 1,4 propun Aditivul Mathy M, pentru ca o cunostinta de amea a avut o probleme asemanatoare cu un skoda octavia laurin & klement 2003 de 1,8 benzina 150 CP, tras la 200 CP. Dupa fortarea motorului a inceput sa bata tachetii. A incercat tot ce se gaseste pe piata, si a fost singurul produs, care intradevar a amelioret problema, mai mult decat atat a scazut semnificativ si consumul de ulei.
Eu am tot un Octavia putin mai nou din 2009, 2l 140 CP, PDTDI, cumparat nou, si consuma ulei de la inceput la fiecare 15 000 km apr. 600 g. Decand am pus aditivul in ea merg 30 000 km fara sa adaug nimic. Ce este interesant, ca nu trebuie sa schimb numai filtrul de ulei, pana la minimum 60 000 km. Produsul este nemtesc, atestat TÜV, DECRA, TUHHA. Nici eu numi pun in masina noua orice fara sa ma informez inainte...!!!
Pentru Anonim cu Opel Astra 1,6 benzina, acelas aditiv, pentru ca faci mentenata auto cu ea, si daca inca nu ai probleme, nici nu o sa ai.
|
|
13-03-2012 15:58 de Anonim
pt opel astra 1.6 benzina care cel mai bun aditiv?
|
|
13-06-2011 13:15 de marius
parerea mea este,nu e tot una ce ulei folosesti de exemplu eu la un schimb de ulei la un ford ka am platit 100 ron doar pt ulei ...e sufer ..... Quartz ceva de genu... dar e ft bun merita incercat 10w40
|
|
08-06-2011 23:58 de FLORIN
Salutare!am si eu un Audi 20 BENZINA si la inceput am bagat 10W 40, am mers 11.000 fara sa consume ulei,iar la urmatorul schimb am trecut pe 5W 40,ca am inteles ca e mai bun,dar dupa 1000 km sa aprins becul de la ulei,si am completat 500 gr ca sa se stinga ,dar si merge masina super cu 5w 40
|
|
11-03-2011 20:17 de Bebedelatrenuri
Pentru Tudor , un opel care scoate fum alb...la porneala,ar fi o lipsa de combustibil , nu arde suficienta motorina !
|
|
11-03-2011 20:15 de Bebedelatrenuri
Pentru turatia care face fite la golf cu 16 valve ...poate ca mizerie pe clapeta ,poate un furtunas lasat liber pe galeria de admisie ,pot fi multe ..oricum si sigur nu are a face cu distributia,mai degraba clapeta ori un senzor ceva de vine pe aprindere.Face rece? face cand motorul e cald? ... pe umezeala? spune mai multe lucruri.
|
|
11-03-2011 20:10 de Bebedelatrenuri
Aditivarea uleiului cred ca se face acolo la producator, ca si produs aditivul este bun cand ne jeneaza un zgomot ori pregatim vanzarea masinii,asa cum o firma mare albastra a cazut odata de pe masinile nemtesti ca scuipau tot uleiul desi era pus prima data in motor... Nu stiu cat despre tachetii hidraulici ,ei capata zgomotul cand se blocheaza (nu se mai golesc de ulei) si zic ca s-ar remedia cu inlocuire ,ori cu o curatare energica ( spalat in benzina) suflat bine si mult succes.
|
|
20-02-2011 01:48 de mircea
eu am un golf4 16v si am de ceva timp un tachet care bate tot timpul ,sincer nu stiu ce sa m-ai fac sa incerc un aditiv?
|
|
05-12-2010 15:44 de knx
Sa va feriti de aditivii cu teflon... ca distrug motorul. Stratul ce se formeaza, se exfoliaza in timp. Apropo, in SUA sunt interzise de o vreme...
|
|
17-10-2010 13:56 de Anonim
aditiv? pentru 10w40 de la motul
|
|
15-08-2010 23:51 de Anonim
de Anonim
din ce cauza imi oscileaza acul de la turometru la golf 4 1.4 16v.cateodata sare acul de la 1200 la 600 rpm si invers si ultima data cand mi s-a intamplat mi s-a oprit masina in mers pe liber. mersi
- daca n-ai schimbat de curand distributia, atunci verifica aprinderea, sigur ai buba la un cilindru sigur si inca unul aleator
|
|
22-05-2010 16:57 de nik
ai glumit in legatura cu adezivul, sau e greseala de tipar?
In legatura cu uleiul cu aprobarea W505.01, nu are nevoie nici de un fel de aditivi, e aditivat conform standardelor. Un aditiv suplimentar deseori face rau motorului, poate sa si intre in reactie cu uleiul si atunci ori se ingroasa ori se subtie. Rezultatele le vezi mai tarziu. Uleiul trebuie schimbat la timp, si astai tot. bafta.
продвижение сайтов
youtube downloader
youtube downloader
|
|
13-05-2010 14:35 de Tudor
Am un Opel Corsa, 1,7 Disel, care la pornire scoate fum alb. Care ar fi cauza, defectiunea?
|
|
30-03-2010 20:19 de laguna 2
sincer parerea mea .Daca folosesti acel ulei de motor testat p masina respectiva fie diesel, fie benzina nu cred ca ai probleme la motor. dar bineinteles sa se faca schimbul la km ; indicati. respect pt toti soferii
|
|
05-03-2010 08:26 de x1rtechnology
Buna ziua,pentru golf recomand 10W40 full sinntetic sigur,iar pentru vw phaeton benzina 3,2 tratament X-1R,garantat 100%.
Cu respect pentru toti.
|
|
02-03-2010 20:28 de Anonim
vreau si eu sa cumpar un aditiv pt un vw phaeton benzina 3,2 si nu stiu acre ar fi cel mai bun ? 0722959559
|
|
02-03-2010 20:26 de Anonim
vreau si eu sa cumpar un aditiv pt un vw phaeton benzina 3,2 si nu stiu acre ar fi cel mai bun ?
|
|
15-02-2010 15:46 de Anonim
am un golf3 gti 16v an 1996 ce ulei sa pun? are 220tkm
|
|
09-01-2010 23:39 de Anonim
nu mai umblati cu prosti uleiul schimbat la timp e sfant.
|
|
30-12-2009 19:49 de Anonim
din ce cauza imi oscileaza acul de la turometru la golf 4 1.4 16v.cateodata sare acul de la 1200 la 600 rpm si invers si ultima data cand mi s-a intamplat mi s-a oprit masina in mers pe liber. mersi
|
|
20-12-2009 20:27 de Anonim
treaba cu aditivi am verificato si eu am adus anu trecut masina de dincolo,si primu lucru am schimbat uleiu,de un an de zile ,adica 12000dekm,nu am pus nici un fel de aditiv,si se simnte.sant mecanic!si sant convins ca dincolo propietaru folosea aditiv......altfel nu-mi explic de unde anomaliile de functionare ale motorului,cu toate da am folosit numai ulei adus din germania super performant si lam schimbat mai repede decat garanta producatorul,efectiv la jumatate din numaru de km garantati de producator!si sincer am vazut si in germania duralube si metabon!!!!
|
|
24-09-2009 08:31 de x1rtechnology
Este o parere exprimata si ce trebuie respectata,dar haideti sa intrebam si pe cei ce alearga in cursele auto mai intai,sa vedem si parea lor referitoare la aceste produse,TITI,GIRI,DODE,MANU,ERNEST,SANU,...Respect pentru toti!
|
|
06-09-2009 13:46 de Anonim
eu am folosit aproape toate prostiile gen tratament motor.Parerea mea este ca nu merita nici un ban,deoarece aceste produse (metabond,duralube,etc.)exista doar pe petele tarilor slabe usor de pacalit,cu certificate false calitate.La inceput ti se pare ca este minunat dar daca tii cont si totodata iti inregistrezi citeva anomalii de functionare ale motorului ai sa vezi ca a doua zi le ai ca inainte.Nu va lasati prostiti de acesti comercianti,un ulei de calitate (de preferabil unul sintetic,produs original,cu dovada provenientei si fisa tehnica cu datele legate de viscozitati la anumite temperaturi de lucru,reziduri de cenusa de sulf) schimbat la timp cu tot cu filtru,un motor ne bruscat la pornire timp de 1~2 minute,un filtru de aer curat,va vor tine ansamblul motor indelungat,cu minim de uzura.Va spun din experienta de mecanic,testind astfel de produse din prostia clientilor!!!,punct de vedere ce va poate fi impartasit doar de acei mecanici asi,oameni care au studiat si reparat masini cu parti motor complexe,nu piriti cum sint la ora actuala cu sfaturi stupide si proaste,cu costuri ridicate,de multe ori depasindui.
|
|
12-07-2009 21:16 de Anonim
eu cred k poti sa o arunci
|
|
25-06-2009 13:28 de Andrei
Am uitat cutia cu aditiv afara azinoapte si a plouat in ea? Are ceva?
|
|
09-05-2009 12:25 de x1rtechnology
Va salut,va asteptam la VTM Rasnov duminica 10.05.Cu respect.
|
|
29-03-2009 22:37 de x1rtechnology
Va invit sa vizitati www.x1r.com sau www.x1r.ro si ne auzim la tel.cu respect pentru toata lumea.Gabi
|
|
20-03-2009 12:06 de NORBERT
dak tot vb d uleiuri as vrea si eu un sfat pt un ford mondeo din 97,2.0i,benzina,170.000km...nu stiu d c dar papa ulei si ma gandesc k poate nu-i bune ce folosesc ARAL 10W40...asta m-i l-a indicat cel d la care am luat masina...
|
|
13-01-2009 12:03 de golf 3
eu ma intreb care este cel mai bun ilei pt o masina cu aproape 200mii km,aral,liqui moly,castrol,mobil??????am bagat si io dura lube si am fost f multumit,parca ii facusem set motor...
|
|
09-10-2008 08:40 de pitbullbib
am folosit DURALUBE la o dacie din 99 si am mers 200.000 km cu motorul,in concluzie multumit
|
|
08-10-2008 16:02 de vasile a
cel mai bun aditiv de ulei de pe piata este "METAL 5"DAR ESTE SI SCUMP SI NU IL GASITI DOAR IN FRANTA
INCERCATI EU NU FAC RECLAMA PENTRU CA AM DE VINDUT EU VA SPUN REALITATEA
|
|
02-10-2008 21:49 de rolest
cel mai bun aditiv este DURALUBE am incercat la diesel si benzina e super
|
|
27-09-2008 21:21 de luci
cel mai bun aditiv este metabond ,
|
|
16-08-2008 15:02 de jojo
Fratilor daca aveti masini bune(seria 5 sau 3 2002-2006 ori un mercedes ceva) si folositi uleiuri bune(nu va uitati la bani la cumpararea celui mai bun ulei), atunci sigur nu vor fi brobleme nici in timpul curselor ;)
|
|
23-07-2008 01:09 de Shankay
> frate ce firma fantoma mai e shi asta
|
|
14-05-2008 22:44 de MIKY
CEL MAI BUN TRATAMENT PT MOTOR ATAT DIESEL CAT SI PE BENZINA ESTE ---SUPER DURA LUBE-- L-AM TESTAT PE TOATE CELE UNSPREZECE MASINI PE CARE LE-AM AVUT. PUNETI ACEST TRATAMENT LA FIECARE DOUA SCHIMBURI IN PRIMII 1000DE KM
|
|
10-05-2008 10:51 de Gabi
Doriti un tratament de motor,cutie de viteze,diferentiale,servodirectie?contactati 0723140227 Gabi TRATAMENTE RACING pentru cei care vor performanta imediata in curse auto,cu certificare NASA Space Technology Hall Of Fame si utililizat si in cursele NASCAR.
|
|
05-05-2008 22:57 de Anonim
in primul rand se spune si se scrie simering.Daca asta nu stiu atunci ce sa zic pentru restul?????
|
|
05-05-2008 17:14 de avymotanca
o idee f..buna.Bravo .
|
|
01-05-2008 16:34 de Gabi
Doriti un tratament de motor,cutie de viteze,diferentiale,servodirectie?contactati 0723140227 Gabi TRATAMENTE RACING pentru cei care vor performanta imediata.
|
|
28-04-2008 10:14 de jon
CEI MAI BUNI ADITIVI SUNT CEI DE LA "METABOND" (0745983813)
|
|
15-04-2008 14:51 de Anonim
Ce aditiv recomandati pt o bataie de cuzineti??
|
|
02-01-2008 22:29 de gabi A4 TDI - AJM
Este necesar un aditiv si daca folosesti un ulei foarte bun?
CARE ESTE CEL MAI BUN ADITIV PENTRU UN ULEI 505 01 ?
|
|
10-12-2007 00:09 de Anonim
pai dintre atatia adezivi care e cel mai bun??care e recomandat?
|
Doar utilizatorii inregistrati pot comenta. Login sau Inregistreaza-te.
|