|
Garajul meuMasiniTuningCluburiPozeVideo |
Esti in pagina: 1tuning.ro > Tuning > Informatii tuning > Top 20 masini de strada bune si pe pista |
|
Cauta pe site
Ultimele discutii din cluburi
Panou relee-sigurante
scris de StefFlav2009 pe 07-09-2024
masiniscris de paraschivrazvan pe 26-02-2024
Semnalizare secventialascris de spionul pe 03-03-2022
Geamuri aburitescris de paraschivrazvan pe 21-11-2020
defectiunescris de andad_68 pe 24-03-2018
vezi toate discutiile |
|
Top 20 masini de strada bune si pe pistaScris de 1tuning pe 21-01-2015
Cand auzim termenul de Homologation Special interesul nostru creste la maxim. Pentru cei care inca nu stiu, acest termen inseamna masini e strada care au un singur scop: sa fie omologate de catre FIA (Federation Internationale de l'Automobile) pentru a participa la o competitie sportiva. Adica, masini de curse cu care poti merge linistit la shoppping. Top 20:20. Nissan Sunny GTI-RIntre anii 1990 si 1994, Nissan a dorit sa intre in WRC si a ales modelul Sunny. Modelul Sunny GTI-R a participat la Campionatul Mondial de Raliuri. Acesta avea un motor turbo de 2.000 cmc si 227 CP, tractiune integrala si o viteza maxima de 232 km/h. Atinge 0-100 de km/h in doar 5 secunde. 19. BMW E9 3.0 CSLIn anul 1972, BMW a lansat serie speciala numita 3.0 CSL. Acest model a participat la ETCC (European Touring Car Championship). Acest model a fost fabricat in 1000 de exemplare. Avea un motor de 3.200 de cmc si vreo 200 de CP. CLS semifica Coupe Sport Light, adica aceasta era versiunea mai usoara si cu acest model BMW a castigat ETTC si Le Mans in anul 1973. 18. Ford RS200Fabricat din anul 1984 pana in 1986 acest model a fost omologat pentru WRC, Grupa B si au fost confectionate numai 200 de exemplare, exact ca si cifrele din nume. Masina avea un motor central de 1800 de cmc supra-alimentat si producea 250 de CP cuplati la o tractiune integrala. Ulterior, ultimele modele au primit un propulsor de 2.100 de cmc, vreo 300 de CP si putea ajunge de la 0 la 100 de km/h in doar 2 secunde. 17. Lancia Rally 037 StradaleLa fel ca si Ford RS200, cei de la Lancia au facut 200 de exemplare si tot un motor supra-alimentat, dar de 2000 de cmc si 300 de CP. Acest model este ultimul model de masina cu tractiune spate care a castigat un titlu WRC 16. Volvo 242 TurboIn anul 1983, suedezii de la Volvo s-au gandit ca ar fi frumos sa intre si ei in lumea raliurilor. Acest model a fost fabricat in 500 de exemplare, toate vandute in America de Nord. Acest model are un motor de 2.100 de cmc, turbo si 200 CP. 15. Renault 5 TurboAceasta masina a fost lansata oficial in cadrul Salonului Auto de la Bruxelles. A fost comercializata in peste 3.600 de exemplare, timp de 4 ani. Acest model a luat nastere dupa ce Lancia a lansat modelul "Stratos" care a avut mare succes in castigarea curselor. 14. Lancia Stratos StradaleIncepand cu 1972, compania Lancia a vandut numai 492 de exemplare numite Lancia Stratos HF Tipo 829. HF vine de la High Fidelity, adica o masina care e mai speciala, estinata mai mult pentru cunoscatori si pasionati. Acest model a fost lansat oficial in 1971 la Salonul Auto de la Torino. Cei care isi doreau acesta masina a trebuit sa mai astepte in ca un an pentru a putea intra in posesia ei. Motorul situat central avea o capacitate de 2500 de cmc, fiind motorul celor de la Ferrari, cel de pe modelul Dino care producea aproximativ 192 de CP trasmisi exclusiv la puntea spate. Acest model a avut un mare succes in cursele din WRC, castigand campionatele mondiale din 1974, 1975 si 1976. 13. Plymouth Road Runner SuperbirdNu numai in Europa trebuiau un numar minim de exemplare vandute. In 1970, cei de la NASCAR cereau ca si masinile de pe pista sa poata fi cumpara din orice reprezentatnta a marcii respective, asa ca, spre exemplu Plymouth a trebuit sa fabrice 1970 de exemplare de Road Runner Superbird. Acest model avea 3 motoare diferite: 426 Hemi V8, 440 Super Commando cu un singur carburator si 440 Super Commando cu 3 carburatoare. Doar 135 de exemplare au avut motorul Hemi care producea 425 de CP, restul avand motoare Super Commando de 375 de CP. Aceste masini au fost o curiozitate datoriata aspectului ciudat, acel eleron isi arata eficienta la peste 100 de km/h. 12. BMW E36 M3 GTRIn anii 1990, BMW participa la multe competitii la nivel european, dar avea nevoie de o omologare pentru Seria 3 si asa a fost lansat modelul M3 LTW (lightweight) in cursele ADAC si FIA. Acest model a fost fabricat in doar 125 de exemplare. Ulterior, cei de la BMW au lansat si modelul M3 GTR ce avea un motor de 3200 de cmc (cel de pe M3) care producea 321 de CP. Se spune ca doar 10 exemplare de M3 GTR au fost realizate pentru a omologa masina in cadrul curselor ADAC German GT CUP Touring Car Series din anul 1994. 11. Peugeot 205 Turbo 16Pentru omologare, Peugeot a construit doar 200 de exemplare pentru public. Acest model avea un motor pozitionat central, turbo, de 450 de CP, 1.800 de cmc si tractiune 4x4. Aceasta mica masinuta a reusit sa invinga competitia formata din Audi, Lancia sau Ford, demonstrand eficienta motorului central si a tractiunii integrale. 10. Porsche 911 GT1Reglemantarile FIA din anul 1996 cereau producerea a minim 25 de exemplare de strada pentru omologarea modelului. Asa a aparut modelul modelul 911 GT1 ce avea sub capota un motr de 3.600 de cmc twin-turbo care producea 544 de CP si avea doar 1150 de kg. Tractiunea spate o ajuta sa decoleze de la 0-100 de km/h in doar 3.9 secunde si sa atinga o viteza maxima de 308 km/h. In 1996, Porsche a reusit sa castige cursa de la Le Mans la categoria GT1, iar in 1998 a obtinut primele doua pozitii la general. In ziua de azi, unul dintre 25 de exemplare, atunci cand apare la vanzare se vinde cu peste 2 miliarde de euro. 9. Ford Escort RS CosworthCel mai indragit model al celor de la Ford, Ford Escort a fost lansat si pentru omologare. Modelul Ford Escort RS Cosworth a fost produs intre anii 1992 si 1996 in doar 7145 de exemplare, cu un motor Cosworth de 2000 de cmc si o turbina, ceea ce insemna un total de 220 de CP si o tractiune integrala. Desi nu a castigat nici macar o competie, a ramas in istorie ca o masina apreciata de pasionati. 8. Mercedes-Benz 190E 2.5 - 16Mercedes a avut ideeea ciudata ca in anii 1980 sa bage modelul 190 E in lumea raliurilor si pentru asta aveau nevoie de o masina de strada speciala pentru a fi omologata. Asa a luat nastere modelul 2.3-16V, realizat in colaborare cu Cosworth. Acest model se bucura de 185 de CP si a fost constriut in 500 de exemplare. 7. Toyota WRC Group S 222D MR2Acest model are la baza modelul Celica si a incercat sa participe in WRC, dar nu a avut mare succes. O data pentru ca Grupa B din WRC a fost interzisa in anul 1985 si a doua oara, au fost constriute 10 exemplare, iar pentru omologare avea nevoiede minim 20 de exemplare. Acest model are tractiune integrala, un motor de 2000 de cmc care produce 750 de CP si vreo 750 de kg. 6. Dodge Charger DaytonaAcest model si-a primit numele dupa plaja "Daytona Beach" care gazduieste evenimentul Daytona 500. Acest model a fost facut in 503 de exemplare cu scopul de a se omologa pentru NASCAR. Acesta se face observat datorita eleronului inalt de aproape 60 de cm si a motorului 440 CID Magnum de 370 de CP sau 426 CID Hemi de 425 de CP. In ziua de azi, modelul poate fi achizitionat cu cel putin 200.000 de euro. 5. Mercedes Benz 450 SLC 5.0Intre anii 1977 si 1981, Mercedes a produs 1470 de exemplare de 450 SLC 5.0. Acest model are la baza vechiul model de C107 Coupe, dar cu un motor V8 de 5.000 de cmc, facut din aluminiu ce producea peste 300 de CP. Inital aceasta masina a vrut sa concureze in WRC, dar pana la urma a ajuns in raliuri de anduranta in America de Sud si Africa. Azi, daca e o varinata originala, ea se comercializeaza la pretul de peste 4000.000 de euro. 4. Audi Sport Quattro S1Divizia Quattro a celor de la Audi a demarat in anul 1982 un program special numit Sport Quattro in care se dorea o masina speciala pentru WRC. Asa a aparut Audi Sport Quattro S1 care a fost fabricat in doar 224 de exemplare. Aceasta masina vine cu un motor supra-alimentat de 2.200 de cmc cu 20 de valve si 306 CP. Desi nu avea un motor exagerat de puternic, S1 se bucura de o caroserie facuta integral din carbon si kevlar. 3. Mercedes-Benz CLK GTRCei de la Mercedes-Benz au urmat pas cu pas ceea ce au facut cei de la Porsche asa ca in anul 1997 a luat nastere CLK GTR. Acest bolid a fost fabricat in doar 26 de exemplare: 20 Coupe si 6 Roadstere. Masina avea un motor AMG de 6.900 de cmc, V12 si 612 CP. Masinile se bucura de o tractiune spate care o ajuta sa faca 0-100 de km/h in doar 3.9 secunde si de o viteza maxima de 320 de km/h. Pretul de achizitie, in zilele noastere depaseste 1 milion de euro. 2. BMW M1Lamborghini a incercat o colaborare cu BMW in dorinta de realiza o masina pentru omologare. Asa a luat nastere BMW M1, unicul model de BMW cu motor central. A fost produs in doar 456 de exemplare. Acesta venea cu un motor de 3.500 de cmc si 277 de CP. Modelul a fost fabricat intre anii 1978 si 1981, iar 20 de modele au fost oprite pentru competitii. Partea mai interesanta a lucrurilor este ca BMW a pus sigla marcii in spate in ambele parti a masinii pentru a nu fi confundata cu masinile celor de la Lamborghini. 1. Lancia Delta S4 StradalePoate cea mai spectaculoasa masina de strada conceputa si pentru curse a fost fabricata timp de 2 ani si in doar 200 de exemplare . Modelul a avut un motor supra-alimentat, central de 1800 de cmc, producand 480 de CP. Caroseria a fost facuta din fibra de carbon si kevlar, dar avea si elemente de confort precum A/C, tapiterie auto din piele si scaune sport imbracate in Alcantara. Diferenta de putere intre varianta de strada si varianta de competieie este de 250 de CP obtinuti prin demontarea elementelor de confort inutile. Intra in comunitatea 1tuning de pe Facebook Doar utilizatorii inregistrati pot comenta. Login sau Inregistreaza-te. |
|
|
|