Prima etapa a campionatului american Grand American Sports Car (Grand Am) a fost castigata din nou de Porsche. Daca anul trecut victoria a revenit echipei Brumos Porsche, acum a venit randul unui sasiu Riley, echipat cu motorul Porsche V 8 provenit de la modelul Cayenne, sa invinga, obtinind al 22 succes pentru marca germana in clasicul de anduranta derulat in Florida.
Insa de aceasta data, Porsche nu a mai dominat in masura in care a facut-o in anii trecuti. Echipa invingatoare formata din Joao Barbosa (Portugalia), Terry Borcheller (USA), Ryan Dalziel (USA) si Mike Rockenfeller (Elvetia), a fost urmata de masini cu motoare BMW si Ford. De altfel, daca a invins la prototipuri, constructorul german a pierdut lupta in categorie GT, unde a castigat o masina Mazda. De altfel echipajul vedeta al celor de la Porsche in GT, format din Timo Bernhard (Germania), Romain Dumas (Franta) si Terry Labonte (USA) a fost intarziat cu probleme de alimentare si ambreiaj.
Sambata cursa a inceput sub drapel galben datorita ploii abundente aparute brusc cu doua ore inainte de start. Cu toate ca ploaia s-a oprit, pista avea sa ramana uda pentru multa vreme. Pe durata celor 24 ore de competitie au existat 53 de schimbari de lider intre 29 piloti. Printre acestia s-a numarat si Juan Pablo Montoya in echipaj cu Scott Dixon, Dario Franchitti si Jamie McMurray pentru Chip Ganassi Racing, columbianul conducind cursa la miezul noptii. Numai ca motorul a cedat si abandonul a fost inevitabil. La fel a patit si masina campioana in 2009, Chevrolet Riley, aviindu-i in echipaj pe multiplul campion Nascar Jimmie Johnson, Jon Fogarty, Alex Gurney si Jimmy Vasser. Cursa a avut un total de 16 perioade de safety car, care au insumat 74 tururi.
Clasament final
1. Barbosa/Borcheller/Dalziel/Rockenfeller, Porsche Riley (DP), 755 ture
2. Pruett/Papis/Rojas/Wilson, BMW Riley (DP), 755
3. Hunter-Reay/Bouchut/Tucker/Luhr/Westbrook, BMW Riley (DP), 751
4. Krohn/Braun/Jonsson/Zonta, Ford Lola (DP), 735
5. Friselle/Negri/Pew/Wilkins, Ford Riley (DP), 726
6. Angelelli/Lamy/R. Taylor/W. Taylor, Ford Dallara (DP), 711
7. Allmendinger/Friselle/Patterson/Valiante, Ford Riley (DP), 707
8. Bomarito/Ham/Haskell/Tremblay, Mazda RX-8 (GT), 707
9. Bergmeister/Long/van Overbeek/Neiman,Porsche 911 GT3 Cup (GT), 703
10. Henzler/Flanagan/Ballou/Collins/Lally, Porsche 911 GT3 Cup (GT), 691