Opel revine la cursele auto sub forma unui program international de raliuri cu noul Opel ADAM si un circuit pentru noul Astra OPC ce se concentreaza pe teritoriul Germaniei.
"Aceste noi activitati ce vizeaza sporturile cu motor joaca un rol important in repozitionarea strategica a companiei, reprezentand un element esential al profilului marcii noastre," declara Dr. Thomas Sedran, Deputy CEO Opel. Producatorul auto din Russelsheim se bucura de o traditie lunga si de succes in domeniul sporturilor populare. Obiectivul companiei este de a crea o competitie noua, care sa fie pe placul clientilor, sa fie atat sofisticata din punct de vedere tehnic, cat si rezonabila ca pret, asigurand in acelasi timp o platforma pentru tinerii piloti ambitiosi care isi pot dezvolta talentul in mod continuu.
Cu angajamentul sau fata de raliuri, Opel se orienteaza acum spre spatiul european. In definitiv, pe langa piata centrala, reprezentata de Germania, toate pietele cheie din Europa ale marcii au aratat un interes puternic fata de raliuri. Mai mult, FIA, autoritatea mondiala pentru sporturile cu motor, a impus reglementari care prevad puncte pentru inscriere si oportunitati de avansare pentru pilotii tineri. In sezonul din 2013 va fi utilizata o versiune pentru raliuri a noului Opel ADAM, adaptata cu exactitate la standardele FIA R2. Aceste autovehicule vor concura intr-o cupa a marcii ("ADAC Opel Rally Cup"), care va face parte din seria de curse "ADAC Rally Masters". Competitia este si mai atragatoare datorita faptului ca cei mai buni piloti se pot astepta sa castige premii in bani. In plus, pentru pilotii sub 27 de ani, exista un sistem de punctare special, denumit "junior rally". Castigatorul general al unui set de probe finale se va bucura de un antrenament special in cadrul urmatorului sezon.
Fiind un partener puternic, Opel a reusit sa dobandeasca un aliat - ADAC - cu care impartaseste o viziune aproape identica asupra dezvoltarii de noi talente. Mai presus de toate, ADAC isi utilizeaza infrastructura organizationala si cea pentru sporturi cu motor in cadrul proiectului comun. Strategia Opel a fost conceputa sa dureze pana in 2016. A fost prevazut un program modular de dezvoltare, prin care pilotii de raliuri talentati sa poata absolvi "ADAC Opel Rally Cup", pentru a trece la un nivel international. Modelul ADAM va fi utilizat in primele doua din totalul de patru etape. In etapele trei si patru, se preconizeaza ca autovehiculul pentru raliuri va fi generatia urmatoare a modelului Opel Corsa.
Circuit: "Cupa Astra OPC" face parte din campionatul de anduranta VLN
Motivatia auto din spatele implicarii Opel in acest circuit este noul Astra OPC. Acesta va fi disponibil din sezonul 2013 ca versiunea pentru curse in cadrul sporturilor pentru clienti. Autovehiculele pentru Cupa sunt proiectate pe masura standardelor "Campionatului de anduranta VLN", cea mai populara serie de curse de drag din Europa. Autovehiculele vor concura, de asemenea, pentru un trofeu al marcii, in clasa din care fac parte ("Cupa Astra OPC"). Se estimeaza ca cel mai important moment al sezonului va fi o cursa de 24 de ore de pe pista Nurburgring.
Concurentilor privati li se ofera un pachet de avantaje extrem de atractiv, ce nu se limiteaza la tehnologie de curse de inalta performanta, rentabila si de ultima generatie. Pe langa proiectul de raliuri, premiile in bani sunt foarte atragatoare. In plus, clientii pot beneficia de piese de schimb la preturi competitive, precum si de asistenta tehnica si organizationala pe pista de curse si in afara acesteia.