Doua din primele trei etape ale WRC 2010 se vor derula dupa formatul doua raliuri in unul singur. Raliul Suediei (11 – 14 februarie) are in program probe speciale care dupa ce vor fi folosite de concurentii din etapa internationala, vor fi utilizate si de cei din competitia nationala. La fel, insa la o scara mai mare, Raliul Iordaniei ( 1- 3 aprilie) va conta ca etapa a 3-a a WRC, dar si etapa a 3-a a MERC (Campionatul Orientului Apropiat). Amandoi organizatorii au in fata o misiune dificila, dar parca cei arabi vor avea de indeplinit o treaba mai dificila, pentru ca nu odata regulamentele diferitelor competitii internationale sunt contradictorii.
Directorul de concurs din Iordania, Mazen M. Dajani, explica care sunt conditiile impuse de FIA, pe care trebuie sa le indeplineasca, pentru a organiza o etapa comuna.
1. intre ultima masina din WRC si prima din MERC va ezista o pauza de 15 minute
2. concurentii MERC vor efectua numai etapa a doua si a treia. Startul ceremonial este si pentru ei.
3. Recunoasterea se desfasoara fara discriminari
4. Concurentii participanti in WRC si MERC vor figura in ambele clasamente
5. Concurentii vor respecta prevederile cu privire la pneuri si benzina specifice fiecarei competitii
O astfel de experienta a mai fost incercata de organizatorii japonezi in 2004, cind Raliul Japoniei a contat si ca etapa in Asia Pacific Championship. Datorita numarului mare de concurenti, competitia a devenit un cosmar pentru Comisarii Sportivi.
In acelasi timp, problema devine mai complicate pentru pilotii care vor sa alerge in ambele competitii, cum este Nasser Al Attiyah. Ken Skidmore, managerul sau, explica:” Concurind in SWRC, Nasser trebuie sa respecte regulile FIA privind pneurile si benzina. In mod cert adversarii sai din MERC vor fi avantajati, folosind pneuri si benzina mai performante. Ramane ca noi sa recuperam handicapul prin faptul ca ei vor folosi probe deja degradate”.
Ideea ca o competitie nationala sau regionala sa se deruleze cu o etapa de WRC nu este noua, iar FIA a ridicat recent interdictia de a organiza asa ceva. In Suedia exista doar noua concurenti care vor sa faca ambele etape, suficient insa ca sad ea bataie de cap organizatorilor pentru a-i face eligibili in ambele categorii.