Dupa cateva teasere pline de subtilitati si multe presupuse detalii legate de noul mini de la Audi, asteptarea a luat sfarsit. A1 e aici! Poze, detalii si o galerie foto megasclipitoare dezvaluite in mod oficial!
Primul preview al noului Audi supermini a fost in urma cu peste doi ani, cand Audi a prezentat in cadrul Tokyo Motor Show 2007 conceptul Metro Project in trei usi, urmat in 2008 de A1 Sportback in 5 usi prezentat la Paris.
Productia modelului a pastrat liniile originalului concept Metro Project, chiar si arcadele de pe plafon contrastante vor fi, optional, disponibile intr-o varietate de culori. Singura diferenta signifianta priveste grila fata.
Desi sunt folosite materiale mai putin extravagante si piese de productie, interiorul se arata aproape neschimbat fata de modelul concept. O atentie deosebite s-a acordat designului unor elemente specifice, precum gurile de ventilatie rotunde care se zice ca ar aduce cu o turbina.
De asemenea, sunt disponibile optiuni de customizare precum pachete de luminare interioara LED si felurite protectii de scaune.
Dupa cum probabil ti-ai dat seama pana acum, noul A1 se bazeaza pe elemente de design arhitectural al noului VW Polo si Skoda Fabia, cu sasiul revizuit pentru o placere maxima la volan.
Masina masoara 3.95 m lungime, 1.75m latime, 1.42m inaltime si distanta intre osii este de 2.47m.
Portbagajul are o capacitate de 267l si in varianta standard vine cu o podea double cargo. Astfel, daca se pliaza bancheta din spate, capacitatea de depozitare creste pana la 920l.
Noul model va intra pe piata in doua variante diesel si doua pe benzina, toate patru dotate cu injectie directa, tehnologie start-stop si turbo. Motorul "entry-level" pe benzina este noul 1.2 TFSI care genereaza 86 CP si produce 160 Nm si intre 1500 si 3500 RPM. Combinat cu o transmisie manuala cu 5 viteze, motorul in patru cilintri accelereaza A1-ul de la 0 la 100 km'h in 12.1 secunde catre o viteza maxima de 179 km/h. Consumul este de 5.1l la 100km, care corespunde 119 grame de C02/km.
1.4 TFSI produce 122 CP, 200Nm si intre 1500 si 4000 RPM. Impreuna cu transmisia cu dublu ambreiaj S tronic cu sapte viteze, 1.4 TFSI duce A1-ul la 100 km/h in doar 9.1 secunde. Viteza maxima este de 200 km/h.
Transmisia manuala standard, cu sase viteze, scoate 9.2 secunde la 100 km/h, fara a afecta viteza maxima. Consmului medie este intre 5.1l si 5.4l/ 100km.
Pe frontul diesel, prima versiune a 1.6l TDI produce 105 CP, 250 Nm, intre 1500 si 2500 RPM si este cumplata cu o transmisie manuala cu cinci viteze. Motorul diesel accelereaza pana la 100 km/h in 10.8 secunde inainte de a atinge viteza maxima de 187 km/h, cu un consum mediu de 3.9l/100km.
A doua versiune diesel a 1,6 TDI genereaza 90 CP, 230 Nm si intre 1500-2500 RPM. Cuplata cu o transmisie manuala cu cinci viteze, accelereaza A1-ul de la 0 la 100 km/h in 12.2 secunde si atinge o viteza maxima de 179 km/h, cu un consum mediu de 3.8l/100km, caruia ii corespund 99 grame de C02/km.
Toate cele patru motoare vin cu tractiune fata, echipate fiind si cu sistemul standard ESP. Desi are o structura din otel, reprezentantii Audi sustin ca A1 este cel mai usor vehicul din clasa compact, cu o greutate de doar 1045 kg.
A1 va fi lansat in mod oficial anul acesta, in martie, in cadrul Geneva Motor Show, urmand ca la scurt timp dupa sa invadeze pieta europeana. Potrivit reprezentantilor Audi, modelul "entry-level" va fi disponibil la un pret de 16.000E, adica aproximativ 22.000$.