vreau sa stiu si eu ce modificari as putea face la motor unei berline pe injectie?pentru cai putere in plus
Din pacate motorul de Dacie pe injectie nu permite modificari si cresteri de putere mai mari decat permite unul pe carburator.
Cred ca am mai spus, dar modificari pot fi:
"tundea chiulasei cu 1.50-2mm" pentru o compresie mai mare.
injector si calculator de 1.6
traseu de evacuare marit
galerie de admisie modificata, lustruita...
filtre sport
calculator cu harta schimbata
volanta usurata si echilibrata
interne usurate si lustuite...
etc...
dar..toate astea costa si nu stiu cati se baga la asa ceva.
eu unu mi`am schimbat evacuarea inlocuind`o cu un de 50 inox si excluzand toba mijlocie,am si un filtru sport,si sincer sa zic nu observ vre`o deosebire prea mare....prob daca umblu in harta asa cu ai zis si u adrian poate atunci cine stie se v`a intampla ceva frumos Bafta tuturor
eu unu mi`am schimbat evacuarea inlocuind`o cu un de 50 inox si excluzand toba mijlocie,am si un filtru sport,si sincer sa zic nu observ vre`o deosebire prea mare....prob daca umblu in harta asa cu ai zis si u adrian poate atunci cine stie se v`a intampla ceva frumos Bafta tuturor
imi place masina ta sincer.As vrea sa mi fac si eu grila cum o ai tu,dar nu stiu cum,si sa o cobor putin,dar mie frica de catalizatorul ala,sa nu-l lovesc
eu unu mi`am schimbat evacuarea inlocuind`o cu un de 50 inox si excluzand toba mijlocie,am si un filtru sport,si sincer sa zic nu observ vre`o deosebire prea mare....prob daca umblu in harta asa cu ai zis si u adrian poate atunci cine stie se v`a intampla ceva frumos Bafta tuturor
Ai face treaba buna daca s-ar schimba parametrii pentru admisie/evacuare,astfel incat presiunea de evacuare a gazelor sa fie mai mare, adecvata pentru 50.Daca nu exista presiune suficienta pe evacuare, risti sa pierzi cativa cp.Oricum ai facut treaba buna cu inox-ul ala, dupa ce o sa mi se buleasca si mie evacuarea asta(care e noua) o sa trag inox, cap-coada.Bafta
Ai face treaba buna daca s-ar schimba parametrii pentru admisie/evacuare,astfel incat presiunea de evacuare a gazelor sa fie mai mare, adecvata pentru 50,adrian aici te referi la parametri ecu?
Grila aia nu e greu de realizat,este de fapt o plasa se gaseste la micile mag cu accesotrii auto,iti faci un mic sablon dupa grila originiala si cu putina maiestrie vei obtine ce doresti.Cat despre suspensie arcurile de pe fata sunt taiate 2 spire si pe spate sunt niste arcuri mai rigide de camera de franare de la man`uri,si telescoapele ceva mai intarite nu f tare ca nici drumurile nu sunt asa de extraordinare,cel putin in cta sunt drumuri bune si nu ma plang,dar cand ajung prin anumite localitati.......imi vine sa fac cale intoarsa.
Ai face treaba buna daca s-ar schimba parametrii pentru admisie/evacuare,astfel incat presiunea de evacuare a gazelor sa fie mai mare, adecvata pentru 50,adrian aici te referi la parametri ecu?
Grila aia nu e greu de realizat,este de fapt o plasa se gaseste la micile mag cu accesotrii auto,iti faci un mic sablon dupa grila originiala si cu putina maiestrie vei obtine ce doresti.Cat despre suspensie arcurile de pe fata sunt taiate 2 spire si pe spate sunt niste arcuri mai rigide de camera de franare de la man`uri,si telescoapele ceva mai intarite nu f tare ca nici drumurile nu sunt asa de extraordinare,cel putin in cta sunt drumuri bune si nu ma plang,dar cand ajung prin anumite localitati.......imi vine sa fac cale intoarsa.
Exact, la parametrii ma refer, parametrii care descriu intreaga harta de management al motorului.
Am avut si eu arcuri de camera de franare, dar mi s-au parut mult prea rigide, am avut prieteni cu fisuri in oalele amortizoarelor din cauza lor.Sa verifici din cand in cand oalele.
Acum stiu exact la ce te referi,eu unu nu ma probleme cu oalele,batranii ma avertizau in privinta acestui lucru ca se duc naibii oalele dar ei carau cu masinile alea,masina mea nu este loc de pelerinaj si nici taxi,eu si cu cel din dreapta atat,asta ca o gluma si de un an de zile circul cu ea in stadiul asta si totul este ok.
Acum stiu exact la ce te referi,eu unu nu ma probleme cu oalele,batranii ma avertizau in privinta acestui lucru ca se duc naibii oalele dar ei carau cu masinile alea,masina mea nu este loc de pelerinaj si nici taxi,eu si cu cel din dreapta atat,asta ca o gluma si de un an de zile circul cu ea in stadiul asta si totul este ok.
Pai atunci nu ai de ce sa iti faci griji, daca sunt bune oalele.
Au mai fost loturi de masini cu tabla foarte proasta si crapau oalele imediat.Sa nu mai amintesc de seria Nova, SuperNova, care aveau tabla de 2 lei.
Nici eu nu car cu masina, o tin numai de plimbare si "surubareala".Nu sunt adeptul" E Dacie, hai sa o incarcam pana crapa!".
Eu o sa apelez la arcuri de SuperNova de spate, puse pe toate rotile, o sa am garda la sol mai mica si rigidatea suficienta pentru curbe, impreuna cu o bara stabilizatoare de 22 sau 24 de mm.Amortizoarele sunt intarite "dupa metode batranesti" de un mosulet care prin ani 80 pregatea la uzina din Craiova, Oltciuri pentru raliuri.
Bafta cu masina.
de treaba asta cu tabla chiar nu stiam....ma bucur ca nu ma aflu printere acei posesori,dar ceva mi`a atras atentia la tine spunand de acele bari de torsiune de 22 respectiv 24,se potrivesc de la 1.9 diesel ? Ca si eu tin sa pun asa ceva dar nu as vrea sa merg la risc necunoscand pe nimeni care ar putea sa imi ''imprumute'' bara numai sa stiu ca vine pe gauri si nu atinge scutul sau alta problema.
de treaba asta cu tabla chiar nu stiam....ma bucur ca nu ma aflu printere acei posesori,dar ceva mi`a atras atentia la tine spunand de acele bari de torsiune de 22 respectiv 24,se potrivesc de la 1.9 diesel ? Ca si eu tin sa pun asa ceva dar nu as vrea sa merg la risc necunoscand pe nimeni care ar putea sa imi ''imprumute'' bara numai sa stiu ca vine pe gauri si nu atinge scutul sau alta problema.
Barele de torsiune se potrivesc perfect "plug& play".Nu lovesc, nu atind nimic.Unii isi puneau si doua bare stabilizatoare standard, una peste alta.Dupa instalare, stabilitatea in curbe se imbunatateste simtitor.Si daca tot o schimbi, cumperi si bucsile de cauciuc, cu care bara se prinde de lonjeroane.Altii le modificau si puneau unele de poliuretan, care era mai rigid.
daca imi tai din arcurile fata,trebuie neaparat sa am amortizoarele mai rigide pe spate?si am nevoie si de bara stabilizatoare?intreb pentru ca,nu prea ma pricep
si pentru adrianu:la grila aia,i ai facut ceva rama,sau doar ai decupat si ai prins-o in alea 3 gauri sau cate are?
daca imi tai din arcurile fata,trebuie neaparat sa am amortizoarele mai rigide pe spate?si am nevoie si de bara stabilizatoare?intreb pentru ca,nu prea ma pricep
si pentru adrianu:la grila aia,i ai facut ceva rama,sau doar ai decupat si ai prins-o in alea 3 gauri sau cate are?
Pentru o suspensie cat mai buna:amortizoare intarite+ arcuri scurtate+ o bara stabilizatoare de papuc, fata +2 bare stabilizatoare pe spate.
Pentru o suspensie cat mai buna:amortizoare intarite+ arcuri scurtate+ o bara stabilizatoare de papuc, fata +2 bare stabilizatoare pe spate.
suspensia de pe masina mea nu i asa rigida,zici ca i barca cand te pui pe ea) o sa ma interesez mai bine,eu as vrea sa o las putin mai jos,dar mie frica si de catalizator,sa nu-l fac praf...
suspensia de pe masina mea nu i asa rigida,zici ca i barca cand te pui pe ea) o sa ma interesez mai bine,eu as vrea sa o las putin mai jos,dar mie frica si de catalizator,sa nu-l fac praf...
Un vecin de al meu are un papuc 1.6 si bara torsiune de pe fata nu este atat de groasa fata de asta de 1.4, dar cea de 1.9 asta cu siguranta este(cred eu) de 24 mm(este vizibil mult mai groasa),si pe spate stiu ca merg puse 2 bari dar trebuie apropiate ca sa zic asa,si u tip mi`a spus ca si el a avut asa ceva pe masina si a folosit niste coliere de la locomotive ca sa tina apropiate barile una fata de cealalta(aici mai zicea ca daca nu le strangea sau fixa bine incepeau sa scartie frecandu`se intre ele) acum...cine stie.
Dar daca pe fata zici ca se potrivesc de minune si la gauri la tot...numai sa cumpar ''clemele alea'' merg pe mana ta si fac cinste. Ms adrian
Da,la grila aia am facut un desen(sablon ce preferi u sa faci) ca sa zic asa si am decupat cu o foarfeca de tabla forma dorita(nu am taiat`o la fix...am lasat 1,5-2.0 cm in partea cu suportul grilei ca sa o mulez pe interior si apoi am prins`o in cele 3 suburi dar eu am prins`o numai in cele 2 de sus ca jos nu este nevoie,deoarece sta putin arcuita.Spor la munca