are cineva o turbina kre sa mearga p dacie 1310? (gen renault 5)
A monta o turbina pe o masina non-turbo, e o adevarata inginerie, nu poti sa faci odata poc din degete si ai turbo, e nevoie, de un traseu, de o galerie speciala pt turbina, de un intercooler, etc...
Asa poti sa iti faci idee despre turbina, cautand informatii despre Renault 5 GTT, stiu ca e garett, dar nu stiu gt cat?
A monta o turbina pe o masina non-turbo, e o adevarata inginerie, nu poti sa faci odata poc din degete si ai turbo, e nevoie, de un traseu, de o galerie speciala pt turbina, de un intercooler, etc...
Asa poti sa iti faci idee despre turbina, cautand informatii despre Renault 5 GTT, stiu ca e garett, dar nu stiu gt cat?
stiu c zici u si iti dau dreptate, insa toata munca asta nu ramane neapreciata si asta conteaza. As fi vrut sa ii pun un alt motor direct turbo (dupa un ren clio williams) dar marea problema la mn este omologarea, pt ca cei de la RAR nu vor asa ceva pe dacie chiar daca este intarita, modificat tot ce tine de suspensii, frane si tot ceea ce implica un motor mai puternic. eu unul circul cu ea zi de zi si ma intalnesc mereu cu ARR-u si cum fac ei de obicei, cum vad dacie, in urmatoarea secunda au oprit-o, e greu sa treci neobservat. Asa un turbo pus pe motoru ei mai era cum mai era pt ca nu este foarte mare diferenta de putere ca in cazul unui motor schimbat radical
are cineva o turbina kre sa mearga p dacie 1310? (gen renault 5)
nu te sfatuesc sa pui turbina pe dacie , doar dupa ce schimbi: pistoane, supape, arbore, si astea sa fie sport aduse pe comanda orcum poti incerca si asa sa vezi dar nu prea o sa reziste motorul
nu vreau sa intelegi gresit,dar pe motorul de dacia 1310 cel din fabrica nu ai cum sa pui turbina,daca vei privi in perspectiva iti vei da seama ca mai bine pui un motor capabil de asa ceva,asta in primul rand si apoi modificarile de rigoare.V`a salut
stiu c zici u si iti dau dreptate, insa toata munca asta nu ramane neapreciata si asta conteaza. As fi vrut sa ii pun un alt motor direct turbo (dupa un ren clio williams) dar marea problema la mn este omologarea, pt ca cei de la RAR nu vor asa ceva pe dacie chiar daca este intarita, modificat tot ce tine de suspensii, frane si tot ceea ce implica un motor mai puternic. eu unul circul cu ea zi de zi si ma intalnesc mereu cu ARR-u si cum fac ei de obicei, cum vad dacie, in urmatoarea secunda au oprit-o, e greu sa treci neobservat. Asa un turbo pus pe motoru ei mai era cum mai era pt ca nu este foarte mare diferenta de putere ca in cazul unui motor schimbat radical
Daca vrei neaparat turbina pe masina,vezi ca e pe 4tuning turbina electrica,si nici nu e scumpa,iti da cam 20de cai aprox,si la turbo iti mai da si un filtru sport+ tevile de la turbo.
cel mai usor e sa pui motoru de pe gt 5 turbo sau alpine turbo (e foarte rar) + cutie de viteze de r18 turbo direct pe dacie. e mult mai simplu si mai ieftin decat sa modifici motoru de dacie
Daca vrei neaparat turbina pe masina,vezi ca e pe 4tuning turbina electrica,si nici nu e scumpa,iti da cam 20de cai aprox,si la turbo iti mai da si un filtru sport+ tevile de la turbo.
Turbina aia iti da fix 0 cai, ba mai mult iti consuma si din curent.Un electoventilator de puterea aia nu va putea sa creeze niciodata o presiune de supraalimentare suficienta
E ca si cum ai pune un ventilator de computer in "gura" carburatorului.Nu va fi nimic mai mult decat o briza de aer.
Turbina de supraalimentare se poate adapta pe motorul de Dacia.Dar pentru lucrul asta e necesara o serie de modificari, pintre care si, decomprimarea motorului, constructia de galerii de admisie/evacuare eficiente, pistoane forjate, sau schimbate, axa cu came schimbata, arcuri supape-supape, pompa de ulei cu debil majorat-radiator de ulei, sistem de racire imbunatatit, etc etc.Dupa toate modificarile astea o sa ai o oarecare crestere de putere, dar fiabilitatea motorului o sa se limiteze la cateva sute sau mii(1-2) de km.Deci nu se preteaza.
Trebuie sa faci pentru asta o serie de teste, trebuie sa lucrezi in ateliere specializate si sa ai in spate o cultura in mecanica foarte importanta, sa nu mai vorbim si de sumele de bani implicate in ecuatie.
In concluzie, cea mai eficienta metoda este sa faci un engine swap, cu unul de la alta masina, care are deja sistem de supraalimentare prin turbina, sistem care poate fi imbunatatit(turbo mai mare..etc..).
cel mai usor e sa pui motoru de pe gt 5 turbo sau alpine turbo (e foarte rar) + cutie de viteze de r18 turbo direct pe dacie. e mult mai simplu si mai ieftin decat sa modifici motoru de dacie
ete si o poza cu un motor de gt5 turbo pe dacie
ar fi ceva dar nu cred ca merita efortul mai bine iti iei un golf 3 si nai probleme