ce diferenta are un filtru sport,fata de unul stok al masini
Filtru sport restrictioneaza mai putin aerul decat unul standard prin folosirea unor altfel de materiale de filtrare( burete-hartie speciala), motorul respira mai usor si raspunde mai bine la acceleratie.
O alte calitate a unor filtre mai scumpe...este ca au "patternul" de filtrare gandit special pentru a accelera aerul care intra in motor prin crearea de vortexuri si prin folosirea de sectiuni de diferite diametre.
O alta calitate....fiabilitatea...le dai jos..le speli..le aplici solutia din kit-ul de intretinere si le montezi la loc.
Un alt avantaj....arata bine in compartimentul motor.
Atentie ce filtre cumparati...unele permit trecerea unor particule mari de praf care ajung fix in motor...deci nu luati chinezisme...
Un dezavantaj...iarna...s-ar putea sa aveti probleme(mai ales la masinile cu carburatie) cu jivrarea, cu un comportament anormal al motorului datorita unui aer prea rece, care intra in motor.
Eu am filtru sport de 3,5 ani...fara probleme...l-am spalat si l-am pus la loc...materialul de filtrare se prezinta foarte bine.
ms tuturor care miati zis..am pus si eu un MTZ pe dacia mea..si totusi se simte putin o diferenta fata de celalalt si sunetul ala nu asa mult dar totusi
sunetul ala se aude in ture mari sau atunci cand o calci sau ''talpa'' frate , se aude indiferent de filtru am avut si un k&n,un jamex si un yed ..... toate scoteau aproximativ acelasi sunet atunci cand bagai piciorul in acceleratie si este un sunet gros cum a zis si AdrianRedman fasaitul ala nu se aude din filtru,la un golf 4 cu modificari la motor am vazut cum pe admisie (avand filtru sport) ii dadea afara dupa ce o tura si scotea un sunet...interesant gen blow off