Salutare. As dori sa-mi achizitionez o masina(SH)....Si nu prea am idee cum as putea so verific sa nu fie busita sa nu bata sa nu troncane si sa nu aiba ceva la motor....Sfaturile voastre miar fi de mare ajutor. Ma gandeam la ceva de genul.....:Passat, Bora, Opel Astra(din ala scurt), Skoda Octavia,sau de ce nu un Seat dar is cam scumpute. Va multumesc
Salutare. As dori sa-mi achizitionez o masina(SH)....Si nu prea am idee cum as putea so verific sa nu fie busita sa nu bata sa nu troncane si sa nu aiba ceva la motor....Sfaturile voastre miar fi de mare ajutor. Ma gandeam la ceva de genul.....:Passat, Bora, Opel Astra(din ala scurt), Skoda Octavia,sau de ce nu un Seat dar is cam scumpute. Va multumesc
Nu mai gasesc linkul ala...dar din ce stiu eu:
Exista service-uri unde se pot testa complet masinile sh, inainte de cumparare.
Acolo masoara cu ultrasunete inclusiv straturile de vopsea si iti spun daca masina a fost revopsita sau nu.Iti masoara caii putere si iti spun daca motorul a fost reparat sau nu.
Dar eu nu as da 100 de euro numai pentru asta:
In schimb, eu ma uit la vopsea, la diferentele de culoare dintre spoilere, caroserie, la cum sunt prinse bandourile.Desfac covorasul din portbagaj si ma uit la locul pentru roata de rezerva...daca e busit, revopsit, sudat inseamna ca masina a fost lovita in spate.
La fel faci si in spate: te uiti la ramforsarea de tabla dintre aripi si la suportul pentru masca, te uiti la suruburi, la culoarea ei si la etichetele care iti spun clar daca e din fabrica sau nu.
Dupa ridici masina pe rampa, te uiti pe sub ea, cauti urme de lovituri, antifon sarit, indoituri, suduri.Verifici daca din motor se scurge ulei, verifici imbinarile subansamblelor.
Verifici spatiile dintre usi(gap-urile) care trebuie sa fie identice peste tot, mai putin poate la hayon sau la capota.
Ceri facturi si chitante pentru service-urile facute la masina, adica sa aibe istoricul complet. Ceri date despre schimbul distributiei, uleiului, filtrelor.
Cand vezi masina, pune mana pe capota si vezi daca e motorul cald( asta inseamna ca propietarul a pornit-o inainte sa vii tu, deci e posibil sa ascunda o problema).Lasi motorul cateva ore si il pornesti. Asculti cum merge, daca intrerupe, daca bat compensatorii, daca scoate fum, daca scapa ulei pe undeva. Vezi cum accelereaza!
Dupa te duci la o statie ITP si ceri o verificare completa, noxe, chestii.Si o analiza a computerului masinii este necesara.
Verifici interiorul, plasticaraia, daca scartaie, troncane. Verifici scaunele sa nu fie strambe, ele iti spun daca masina a suferit accidente sau nu, dupa sasiul lor, care se deformeaza.Vezi butoanele, geamurile electrice, dezaburirea, ac-ul, sistemul audio, tapiseria.
Iei masina pe un drum mai accidentat, opresti muzica, si o asculti, daca bate/trancane.
Sunt multe lucruri de care trebuie sa tii cont cand iti cumperi o masina.Important este sa fii atent la detalii.Ele iti spun daca o masina e ok sau nu.
Pai ce sa mai zicem,a spus Adrian cam tot!Numai bafta si negociaza cu ei dai incolo,ca am fost in wekend in bulgaria sa ma uit de diverse chestii,si ce e in Vidin,vai de mine.Bafta!