nu stiu daca m am exprimat corect,la logan se gasesc mult mai repede vitezele,adica din treapta a 2- sa zic,sa o dai pe a 3-a trebuie doar sa impingi putin in sus si intra fara probleme,in schimb,la berlina a 3-a trebuie sa o cauti bine)
nu stiu daca m am exprimat corect,la logan se gasesc mult mai repede vitezele,adica din treapta a 2- sa zic,sa o dai pe a 3-a trebuie doar sa impingi putin in sus si intra fara probleme,in schimb,la berlina a 3-a trebuie sa o cauti bine)
Depinde de cat de uzata este cutia si intreaga timonerie.
Eu de exemplu folosesc vitezele foarte usor si la 1310-le si la 1300-le...de exemplu...viteza doua..calc ambreiaj imping cu 2 degete(usor pe diagonala cu a 2-a) si o ia foarte usor pe a 3-a.
O alta problema pe care am observat-o la unele masini este ca se scurteaza maneta de viteze.Cu cat se scurteaza cu atat bratul devine mai scurt...si daca ne uitam putin la sistemele de parghii, observam ca daca bratul este mai lung este necesara o forta mai mica pentru actionare.Deci cu cat bratul schimbatorului este mai lung cu atat efortul de schimbare a vitezelor este mai mic.Asta puteti sa o observati cel mai bine la camioanele mai vechi, care aveau niste schimbatoare imense.La fel este valabil si pentru volane, mai mici-efort mare, mai mari-efort mic.
E adevarat...la unele masini intra usor si cu schimbatorul scurtat dar aici se poate intampla si datorita uzurii asupra timoneriei& cutie.