|
Garajul meuMasiniTuningCluburiPozeVideo |
Esti in pagina: 1tuning.ro > Tuning > Informatii tuning > Tuning pentru suspensii |
|
Cauta pe site
Ultimele discutii din cluburi
Panou relee-sigurante
scris de StefFlav2009 pe 07-09-2024
masiniscris de paraschivrazvan pe 26-02-2024
Semnalizare secventialascris de spionul pe 03-03-2022
Geamuri aburitescris de paraschivrazvan pe 21-11-2020
defectiunescris de andad_68 pe 24-03-2018
vezi toate discutiile |
||||||||||||||||||
Tuning pentru suspensiiScris de 1tuning pe 12-10-2007
Tags: tips&tricks
Arcurile si amortizoarele sunt cele mai importante componente ale suspensiilor unei masini. Arcurile sunt cele care suporta intreaga greutate a masinii, in timp ce rolul amortizoarelor este acela de a controla miscarea arcurilor. Astfel, ele sunt interdependente, lucru de care trebuie sa tii cont in momentul in care ai ales sa faci modificari. Alegerea unor arcuri mai scurte duce la mutarea centrului de greutate al masinii mai jos, precum si la coborarea intregii siluete. Cu cat amortizoarele sunt mai rigide, cu atat curbele se iau mai usor in viteza, datorita echilibrarii distributiei greutatii pe roti. Barele de rigidizare reduc ruliurile caroseriei, iar pentru un plus de soliditate se poate adauga o bara antizbatere (care se monteaza sub capota, intre amortizoare) pentru a mari siguranta si rigiditatea in timpul virajelor in viteza (>150Km/h). Odata ce ti-ai cumparat arcuri mai scurte, ar fi ideal sa cumperi si amortizoare mai mici si mai rigide, pentru o armonie perfecta a rularii. Doua tipuri de amortizoare se folosesc frecvent in ziua de azi: bitubulare (sunt montate vertical) si monotub (orizontal sau vertical). Pentru masinile de teren, se recomanda lungirea cursei suspensiei si montarea unor anvelope mai mari pentru a spori aderenta. Un alt tip de tuning la suspensii este cel hidraulic/pneumatic, care da acel efect interesant de lowrider. Un mare NU este acea incropeala-carpeala pe care o intalnim adeseori la tuningurile de calitate proasta: "tunarea" prin taiere a vechilor arcuri si amortizoare, care intra in aceeasi categorie cu folosirea de stickere in loc de faruri, proiectoare, trape si orice altceva isi mai doreste romanul sa aiba dar nu-si permite. Simtim nevoia sa repetam si in acest articol una din devizele echipei 1tuning: APELEAZA LA UN PROFESIONIST! Solutiile ad-hoc, de tip "las' ca merge si asa", nu reflecta numai prost-gust, ci pun in pericol si siguranta soferului si a celorlalti participanti la trafic. Arcuri de coborare vs. arcuri performante Arcurile performante sunt create pentru a optimiza manevrabilitatea masinii in conditii extreme. Arcurile de coborare sunt destinate... exact pentru ceea ce spune numele. La coborarea centrului de greutate, micsorarea garzii la sol, distributia mai buna a greutatii pe roti in timpul curbelor. Pentru a determina ce tip de arcuri iti trebuie, trebuie sa te intrebi in primul rand ce-ti doresti de la masina ta: viteza si performante sau manevrabilitate? E o chestiune de gust: daca iti doresti stabilitate in timpul calatoriilor, arcurile de coborare sunt raspunsul. Daca te tenteaza o competitie amicala noaptea pe Magheru, ti se potrivesc mai bine niste arcuri performante. Intra in comunitatea 1tuning de pe Facebook 15 comentarii. Posteaza un comentariu
Doar utilizatorii inregistrati pot comenta. Login sau Inregistreaza-te. |
||||||||||||||||||
|
|