|
Garajul meuMasiniTuningCluburiPozeVideo |
Esti in pagina: 1tuning.ro > Tuning > Informatii tuning > Introducere in lumea tuningului |
|
Cauta pe site
Ultimele discutii din cluburi
Panou relee-sigurante
scris de StefFlav2009 pe 07-09-2024
masiniscris de paraschivrazvan pe 26-02-2024
Semnalizare secventialascris de spionul pe 03-03-2022
Geamuri aburitescris de paraschivrazvan pe 21-11-2020
defectiunescris de andad_68 pe 24-03-2018
vezi toate discutiile |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Introducere in lumea tuninguluiScris de 1tuning pe 10-10-2007
Performanta, pornind de la masinile de curse, adaptata pe masinile de strada, aspect deosebit, pornind tot de la masinile de curse. Simplu si la obiect. De fapt, aici e tot misterul. Goana dupa viteza, cu stil. Boala grea pentru impatimitii cailor putere si trend pentru foarte multi—din ce in ce mai multi. O istorie scurta, fara prea multe date tehnice: germani, ca la ei e spuma masinilor, americani, japonezi. Sau coreeni. Si europeni, latini sau nu, care vin tare din urma. AMG, Brabus, Alpina, Hamann, Carlsson, Rieger, AC Schnitzer, Irmscher, JEDesign, Carzone Specials, Simoni Racing, Elia,… West Coast Customs. Toti fac numai lucruri bune si nebune pentru masinile de serie. Multi ofera pachetul integral. Multi s-au specializat si ofera accesorii. Yokohama, Toyo, Dunlop te incalta sport, BBS, OZ Racing, Lexani iti dau jante, Supersprint, Invidia, GReddy, APEXi iti gadila urechea, Eibach, Koni, Bilstein te tin pe pamant, sport sau comfort, K&N iti da aere, sa respire motorul mai bine si foarte multi altii fac tot ce le sta in inspiratie si transpiratie sa-i fie bine masinii tale pe care vrei s-o tunezi. De ce tuning? Pentru ca racing. In fiecare 10 posesori de carnet auto se ascund cativa care viseaza la piste, viteza, trofee si glorie. Nu vor concura toti in Formula 1, DTM, WRC si multe altele. Dar vor cu totul altceva decat un mijloc de transport care sa-i transporte din punctul A in punctul B cu viteza C. De ce trebuie sa tii cont? Ce recomanda designer-ul? Sa stii unde vrei sa ajungi cu tuning-ul, sau spre ce te indrepti. Sa stii daca iti vrei masina fioroasa, cuminte sau eleganta. Sa nu cazi in kitsh. Sa-l asculti, ca se pricepe. Ce recomanda inginerul? Sa stii daca masina ta se preteaza la ce vrei tu s-o chinui. Sa vezi daca intr-adevar esti dispus sa faci imposibilul posibil. Asculta-l si pe asta si ai deja cativa oameni de incredere care-ti fac experienta mai usoara si mai interesanta. Acum, mai ai de ascultat, dar nu de cineva, ci de ceva. E vorba de, ai ghicit, portofelul tau. Aloca un buget tuning-ului si fii increzator. Nu te vei incadra dar gandeste-te pana unde vrei sa ajungi, inc-o data. Cat costa? Multi oameni se gandesc la reducerea pe cat posibil a bugetului alocat, in detrimentul (fara a banui macar) calitatii si functionalitatii ulterioare a noii achizitii. Calitatea costa. Repercusiunile sunt mari. Totul e vizibil, detaliile sunt inevitabil in centrul atentiei, cand vine vorba de calitatea executiei/montajului. La partea tehnica, nici nu mai vorbesc de repercusiuni... Trei metode "cu cap" de facut tuning Tuning exterior/interior Tot ce tine de aspect. Spoilere, praguri, eleroane. Vopsea, viniluri, faruri, stopuri. Jante, ca nu se poate fara. Evazari in caroserie. Muzica, sa se-auda si sa se vada. Piele, scaune sport, pedale, maciulii de schimbator, volane. Gadget-uri, Ipod-uri si alte alea. Ornamente (tips-uri) pentru sistemul de evacuare. Pachetul final e in functie de bugetul alocat si de stilul proprietarului. Daca el nu se poate decide si are nevoie de pareri avizate, sa ceara. E mai bine. Repet, avizate. Prapastia numita in acceptiune generala "kitsch" e mare si te inghite cand nici nu te-astepti... Stil, styling. Cuvinte grele... Tuning performante Tot ce tine de functionalitate/performanta sporita. Motor. De la minimalista ecuatie "admisie aer + chip tuning + evacuare finala" pana la axe cu came, schimbat bloc motor, evacuare integral schimbata, cutie viteze, suspensii (arcuri+amortizoare sport), coolere, intercoolere, supape blow-off, unde si cand e cazul. Locuri de umblat la partea tehnica sunt multe si aici e chiar necesar sa ai parte de tratamente "scrise" de oameni avizati. Mecanici, ingineri. Ei sunt prietenii tai de nadejde. Repet (promit ca e ultima oara cand ma repet) calitatea costa. Tuning complet Completarea perfecta a opticului cu tehnicul. Poti incepe cu "tehnica pasilor marunti" sau te poti infige acolo unde vrei si unde-ti dicteaza portofelul. Depinde cine esti, ce vrei si de ce vrei tuning. Bineinteles ca iar ai nevoie de ajutor. Altfel te poti trezi cu masina tunata, stand pe rotile de serie cu capace... sau cu un oarecare kit total nepotrivit caroseriei tale. Exemplele sunt multe... Daca o iei incet, incepi cu cap. Daca vrei totul odata, tot cu cap vei reusi. In loc de concluzie, parca tot n-am insistat destul pe cel mai important principiu: lasa-i pe cei care se pricep sa te ajute cu cap. Nu cauta compromisuri, nu te astepta sa scoti 100 de euro si sa scoti o racheta din masina ta. Tuning=performanta=calitate=cost. Spor si inspiratie! Intra in comunitatea 1tuning de pe Facebook 22 comentarii. Posteaza un comentariu
Doar utilizatorii inregistrati pot comenta. Login sau Inregistreaza-te. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|