Nu esti logat!

Login | Nu ai cont? Creeaza cont nou
Garajul meuMasiniTuningCluburiPozeVideo
Esti in pagina: 1tuning.ro > Tuning > Informatii tuning > Introducere in lumea tuningului





Cauta pe site

Ultimele discutii din cluburi
Panou relee-sigurante
scris de StefFlav2009 pe 07-09-2024
masini
scris de paraschivrazvan pe 26-02-2024
Semnalizare secventiala
scris de spionul pe 03-03-2022
Geamuri aburite
scris de paraschivrazvan pe 21-11-2020
defectiune
scris de andad_68 pe 24-03-2018

vezi toate discutiile

Introducere in lumea tuningului

Scris de 1tuning pe 10-10-2007




intro1Ce este tuningul?

Performanta, pornind de la masinile de curse, adaptata pe masinile de strada, aspect deosebit, pornind tot de la masinile de curse. Simplu si la obiect. De fapt, aici e tot misterul. Goana dupa viteza, cu stil. Boala grea pentru impatimitii cailor putere si trend pentru foarte multi—din ce in ce mai multi.

O istorie scurta, fara prea multe date tehnice: germani, ca la ei e spuma masinilor, americani, japonezi. Sau coreeni. Si europeni, latini sau nu, care vin tare din urma. AMG, Brabus, Alpina, Hamann, Carlsson, Rieger, AC Schnitzer, Irmscher, JEDesign, Carzone Specials, Simoni Racing, Elia,… West Coast Customs.

Toti fac numai lucruri bune si nebune pentru masinile de serie. Multi ofera pachetul integral. Multi s-au specializat si ofera accesorii. Yokohama, Toyo, Dunlop te incalta sport, BBS, OZ Racing, Lexani iti dau jante, Supersprint, Invidia, GReddy, APEXi iti gadila urechea, Eibach, Koni, Bilstein te tin pe pamant, sport sau comfort, K&N iti da aere, sa respire motorul mai bine si foarte multi altii fac tot ce le sta in inspiratie si transpiratie sa-i fie bine masinii tale pe care vrei s-o tunezi.


intro2De ce tuning?

Pentru ca racing. In fiecare 10 posesori de carnet auto se ascund cativa care viseaza la piste, viteza, trofee si glorie. Nu vor concura toti in Formula 1, DTM, WRC si multe altele. Dar vor cu totul altceva decat un mijloc de transport care sa-i transporte din punctul A in punctul B cu viteza C.


De ce trebuie sa tii cont?

Ce recomanda designer-ul? Sa stii unde vrei sa ajungi cu tuning-ul, sau spre ce te indrepti. Sa stii daca iti vrei masina fioroasa, cuminte sau eleganta. Sa nu cazi in kitsh. Sa-l asculti, ca se pricepe.

Ce recomanda inginerul? Sa stii daca masina ta se preteaza la ce vrei tu s-o chinui. Sa vezi daca intr-adevar esti dispus sa faci imposibilul posibil. Asculta-l si pe asta si ai deja cativa oameni de incredere care-ti fac experienta mai usoara si mai interesanta.

Acum, mai ai de ascultat, dar nu de cineva, ci de ceva. E vorba de, ai ghicit, portofelul tau. Aloca un buget tuning-ului si fii increzator. Nu te vei incadra dar gandeste-te pana unde vrei sa ajungi, inc-o data.


Cat costa?

Multi oameni se gandesc la reducerea pe cat posibil a bugetului alocat, in detrimentul (fara a banui macar) calitatii si functionalitatii ulterioare a noii achizitii. Calitatea costa. Repercusiunile sunt mari. Totul e vizibil, detaliile sunt inevitabil in centrul atentiei, cand vine vorba de calitatea executiei/montajului. La partea tehnica, nici nu mai vorbesc de repercusiuni...


intro3Trei metode "cu cap" de facut tuning

Tuning exterior/interior
Tot ce tine de aspect. Spoilere, praguri, eleroane. Vopsea, viniluri, faruri, stopuri. Jante, ca nu se poate fara. Evazari in caroserie. Muzica, sa se-auda si sa se vada. Piele, scaune sport, pedale, maciulii de schimbator, volane. Gadget-uri, Ipod-uri si alte alea. Ornamente (tips-uri) pentru sistemul de evacuare.

Pachetul final e in functie de bugetul alocat si de stilul proprietarului. Daca el nu se poate decide si are nevoie de pareri avizate, sa ceara. E mai bine. Repet, avizate. Prapastia numita in acceptiune generala "kitsch" e mare si te inghite cand nici nu te-astepti... Stil, styling. Cuvinte grele...


Tuning performante
Tot ce tine de functionalitate/performanta sporita. Motor. De la minimalista ecuatie "admisie aer + chip tuning + evacuare finala" pana la axe cu came, schimbat bloc motor, evacuare integral schimbata, cutie viteze, suspensii (arcuri+amortizoare sport), coolere, intercoolere, supape blow-off, unde si cand e cazul. Locuri de umblat la partea tehnica sunt multe si aici e chiar necesar sa ai parte de tratamente "scrise" de oameni avizati. Mecanici, ingineri. Ei sunt prietenii tai de nadejde. Repet (promit ca e ultima oara cand ma repet) calitatea costa.


Tuning complet
Completarea perfecta a opticului cu tehnicul. Poti incepe cu "tehnica pasilor marunti" sau te poti infige acolo unde vrei si unde-ti dicteaza portofelul. Depinde cine esti, ce vrei si de ce vrei tuning. Bineinteles ca iar ai nevoie de ajutor. Altfel te poti trezi cu masina tunata, stand pe rotile de serie cu capace... sau cu un oarecare kit total nepotrivit caroseriei tale. Exemplele sunt multe... Daca o iei incet, incepi cu cap. Daca vrei totul odata, tot cu cap vei reusi.



In loc de concluzie, parca tot n-am insistat destul pe cel mai important principiu: lasa-i pe cei care se pricep sa te ajute cu cap. Nu cauta compromisuri, nu te astepta sa scoti 100 de euro si sa scoti o racheta din masina ta. Tuning=performanta=calitate=cost. Spor si inspiratie!


Intra in comunitatea 1tuning de pe Facebook




22 comentarii. Posteaza un comentariu

 
13-03-2011 00:19 de Anonim

mijto si io am x5 da nu asa:))

 
19-01-2010 17:39 de HARNEALA

CAT COSTA USILE TIP FOARFECA

 
19-01-2010 17:39 de HARNEALA

CAT COSTA USILE TIP FOARFECA

 
12-01-2010 21:15 de Anonim

DA PRIMUL BMV CE USI ARE DE AS VEDEA IN RELITATE AS INTRA IN SPITAL =))

 
09-11-2009 02:17 de Anonim

foate tare

 
28-08-2009 17:40 de darius

handa aia avea 2 portiere asta avea 4 portiere si acum are 2 si 2 loc. am urmarit emisiunea in care lau facut si nu a fost o nimika toata.spune tu ceva pe lume care nu are o copie. poate e o pura intamplare asemanarea lor nu neaparat xerox

 
16-04-2009 14:24 de Anonim

ferrari fxx ai auzit ba boule

 
16-04-2009 14:22 de Anonim

muie cu tuningu tau !!!!!!!!

 
01-11-2008 06:53 de Anonim

belele

 
10-10-2008 22:04 de dello

nu mai este o noutate BMW asta l am vaz din toate unghiurile

 
04-10-2008 22:45 de dani_cirtiu

A-P-L-I-N-E

 
29-09-2008 10:08 de Anonim

"west costum"....:D:D:D ce cautati fratilor pe site-uri d'astea??..apline...:D

 
23-07-2008 00:52 de Shankay

da' chiar ala e asa de fraier nici sa citeasca nu stie rusineeeee A-P-L-I-N-E nu se prea vede asa-i?

 
23-07-2008 00:52 de Shankay

A-L-P-I-N-E hahahhaha

 
23-07-2008 00:51 de Shankay

A-L-P-I-N-E hahahhaha

 
23-07-2008 00:50 de Shankay

da' chiar ala e asa de fraier nici sa citeasca nu stie rusineeeee A-P-L-I-N-E nu se prea vede asa-i?

 
23-07-2008 00:45 de Shankay

mmmmda in legatura cu BMW-ul daca va uitati atent la detalii veti observa ca scaunele ies pus si simplu din mashina cu tot cu portiere. nu-i nik in asta DA" IDEEA ESTE COPIATA DE LA NISTE BAITI DIN AMERICA CARE AU FACUT ACELASI LUCRU IN GARAJUL LOR LA O HONDA CIVIC 2006 CU CATVA TIMP IN URMA mmm rusine unde e ORIGINALITATEA nici la case mai mari nu o mai gasesti ohhhhhhhh :(

 
13-06-2008 18:53 de Attila Hunul

~x5 facut de baietii de la WEST COSTUM se pricep se vede~ As vrea sa iti spun ca nu cei de la West Costum au facut treaba si cei de la Alpine.

 
02-06-2008 23:49 de Anonim

STIU EU PE CNV IEFTIN LASA UN COM CU NR TAU SAU CAUTAMA LA ID MESS REMUSDJUL

 
31-05-2008 04:59 de Anonim

x5 facut de baietii de la WEST COSTUM se pricep se vede

 
04-03-2008 13:10 de ghitza

cauta

 
27-12-2007 13:06 de Anonim

caut piese tuning exterior pt fiat punto

Doar utilizatorii inregistrati pot comenta. Login sau Inregistreaza-te.



Tu ce masina ai? Vrei sa apara si masina ta pe 1tuning.ro? Fa-i profilul acum! Castiga premii si discount-uri!

Membri 1tuning.ro

Membri: Cauta membru | Top membri

Masini:  Cauta masina | Top masini | Nr.1

Puncte: Informatii | Reduceri si premii

Statistici 1tuning.ro

183 vizitatori si 0 membri sunt acum online:

Parteneri:

Baterii auto la domiciliu

Copyright 1tuning.ro by HTD

Despre noi | Conditii utilizare

Parteneri | Publicitate

Contacteaza-ne!